به گزارش پایگاه خبری ربیع،پس از رونمایی HMD Global از گوشی‌های هوشمندی شامل نوکیا ۶ مدل ۲۰۱۸ و نوکیا ۸ سیروکو در MWC 2018، حالا این شرکت فنلاندی به دنبال مهیا کردن شرایط برای رونمایی از گوشی هوشمند جدیدی به نام Nokia X است.

آن‌طور که از تبلیغات پخش شده در کشور چین مشخص است، نوکیا ایکس در تاریخ ۲۷ آوریل برابر با هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ رونمایی خواهد شد. تبلیغات مربوط به این گوشی هوشمند، تنها رندرهایی از این محصول را که حرف X روی آن نقش بسته نمایش می‌دهند و هیچ اطلاعات بیشتری را افشا نمی‌کنند.

این در حالی است که خبرهای غیررسمی، از بهره‌مندی این محصول از ۴ یا ۶ گیگابایت رم در کنار پردازنده مدرنی از اسنپ دراگون کوالکام یا مدیاتک حکایت دارند. گفته می‌شود این محصول در دسته گوشی‌های هوشمند میان رده معرفی خواهد شد.

preview

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا Nokia X گوشی هوشمندی است که برای عرضه در بازارهای جهانی در نظر گرفته شده یا تنها در چین و کشورهای آسیایی پیش روی خریداران قرار خواهد گرفت؟! نکته قابل توجه اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی، پس از خرید بخش گوشی‌های همراه نوکیا توسط مایکروسافت، این شرکت مجموعه‌ای از گوشی‌های اندرویدی را با عنوان Nokia X روانه بازار کرد که همگی مدل‌های سطح پایین بوده و نتوانستند روی بازار تاثیرگذار شده و خریداران را جذب کنند.

به احتمال قوی، Nokia X جدید هیچ ارتباطی با گوشی‌های قدیمی ندارد. از طرف دیگر باید منتظر ماند و دید آیا استفاده از حرف X در عنوان میان رده جدید نوکیا، ارتباطی با آنچه در جدیدترین پرچمدار اپل یعنی iPhone X شاهد هستیم خواهد داشت یا نه؟!