به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگر هنوز بر روی ویندوز ۷ مانده‌اید و به دنبال یافتن یک برنامه امنیتی کارآمد برای محافظت از سیستم خود هستید، تازه‌ترین دور از بررسی‌های AV-TEST می‌تواند انتخاب را برای شما آسان کند.

سازمان AV-TEST در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی کارایی و رده بندی بسیاری از برنامه‌های امنیتی موجود برای نسخه خانگی سیستم عامل ویندوز ۷ مایکروسافت پرداخته است. این دور از بررسی‌ها در طول ماه‌های ژانویه و فوریه انجام شده است، بنابراین بازتاب دهنده عملکرد محصولات ۲۰۱۸ است. طبق معمول برندهای برجسته در صدر لیست قرار دارند اما شاهد چند اتفاق دور از انتظار، از جمله درخشش آنتی ویروس مایکروسافت هستیم.

قبل از هر چیز باید گفت بسته‌های امنیتی AhnLab V3 Internet Security،اKaspersky Internet Security و Trend Micro Internet Security بهترین امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند. به عبارتی دیگر، تنها تعداد انگشت شماری محصول امنیتی موفق به کسب امتیاز کامل ۱۸ از ۱۸ شده‌اند. AV-TEST برنامه‌های امنیتی را از جنبه‌های محافظت (Perofrmance)، سرعت (Performance) و استفاده آسان (Usability) بررسی می‌کند، حداکثر امتیاز قابل کسب در هر بخش ۶ است.

علی رغم آنچه که گفته شد، تعدادی محصول امنیتی نیز وجود دارد که عملکرد نزدیک به بی نقص داشته‌اند، از جمله این محصولات می‌توان Comodo Internet Security ،McAfee Internet Security ،Microsoft Security Essentials و Symantec Norton Security را برشمرد. این محصولات در یکی از تست‌های سه‌گانه امتیاز ۵.۵ از ۶ را کسب کرده‌اند و می‌تواند گفت عملکرد نزدیک به محصولات درجه یک را ارائه می‌کنند.

اما بدترین عملکرد را F-Secure Safe به نمایش گذاشته است که با ریز امتیازات ۶ از ۶ در بخش محافظت، ۵.۵ از ۶ در بخش تأثیر بر سرعت سیستم و فقط ۳ از ۶ در بخش استفاده آسان، امتیاز کلی ۱۴.۵ از ۱۸ را کسب کرده است.