به گزارش پایگاه خبری ربیع،مایکروسافت امروز بیلد آزمایشی جدیدی از ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران عضو حلقه سریع قرار داد. این بیلد که با شماره ۱۷۶۳۴ منتشر شده است علاوه بر رفع مجموعه‌ای از باگ‌ها و مشکلات و همچنین ارتقا عملکرد این سیستم عامل، دو قابلیت تازه را هم در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های تازه‌ای که در این نسخه از ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار است امکان جستجو در برنامه Calendar است. مایکروسافت اعلام کرده است که از این پس کاربران می‌توانند با جستجو در این برنامه و تایپ مواردی نظیر نام‌، مکان‌، اسم افراد و… به رویداد‌های ثبت شده و مرتبط دسترسی پیدا کنند.

Build-17634-2.jpg - 51.68 kB

قابلیت مهم دیگری که برای اولین بار در این نسخه آزمایشی قابل استفاده است پشتیبانی قابلیت Cortana Show Me از دستورات صوتی است. Show Me بخشی از دستیار هوشمند کورتانا در ویندوز ۱۰ است که مجموعه‌ای از آموزش‌های مربوط به استفاده از این دستیار را در خود جای داده است. به عنوان مثال اگر کاربران قصد داشته باشند صفحه پس زمینه ویندوز ۱۰ را با استفاده از کورتانا تغییر دهند می‌توانند با دستور صوتی Show me how to change my background آموزش‌‌های مربوط را مشاهده کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت بیشتر باگ‌ها و مشکلات رفع شده در این نسخه از ویندوز ۱۰ مربوط به مرورگر Edge است. به این ترتیب اگر از کاربران این مرورگر هستید با نصب این بیلد آزمایشی با بهبود عملکرد قابل توجهی روبرو خواهید شد.

انتظار می‌رود این دو قابلیت تازه در قالب بروز رسانی Redstone 5 که در پاییز سال جاری منتشر می‌شود در دسترس عموم کاربران ویندوز ۱۰ قرار بگیرد. مایکروسافت قصد دارد در طی روزهای آینده نسخه نهایی از بروزرسانی Spring Creators Update را منتشر نماید.