به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از رکنا، بعضی از عادت‌ها باعث بروز اختلالات مغزی می‌شود، آنها را بشناسید تا سلامت تان تضمین شود.
مصرف بیش از حد مواد قندی: مصرف بیش از حد شکر تصفیه شده با ابتلا به بیماری‌های متابولیک و مغزی ارتباط نزدیک دارد. قند در بسیاری از غذاها و رژیم‌های ما وجود دارد و تولید مواد شیمیایی مغز را کاهش می‌دهد و به مرور زمان بر عملکرد آن تأثیر منفی می‌گذارد. مصرف روزانه شکر تصفیه شده یکی از علل ابتلا به اضطراب، افسردگی و زوال عقل است.

اجتناب از صبحانه: مصرف روزانه یک وعده صبحانه سالم یکی از عادت‌های مهم برای حفظ سلامت مغز و جوان نگه داشتن آن است. حذف صبحانه یا گنجاندن مواد غذایی ناسالم در آن منجر به بیماری‌های مرتبط با سوخت و ساز بدن، کاهش حافظه و عدم ثبات ذهنی می‌شود. همچنین با توجه به کاهش سطح انرژی در طول روز، فعالیت نورون‌های مغزی کاهش می‌یابد.

سیگار کشیدن: سموم موجود در سیگار اندام‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مواد سمی باعث سرعت بخشیدن به روند پیری مغز شده و علت مهمی برای ابتلا به اختلال در عملکرد شناختی است. ابتلا به دمانس و آلزایمر با سیگار ارتباط نزدیک دارد.

پرهیز از نوشیدن آب کافی: عدم مصرف آب یکی از عواملی است که بر ضعف زودرس بافت مغز تأثیر می‌گذارد. از دست دادن آب بدن سطوح انرژی را کاهش می‌دهد و خلق و خو را پایین می‌آورد ضمن این که تمرکز را نیز سخت‌تر می‌کند. قسمت عمده مغز از آب تشکیل شده و این یعنی کاهش آب بدن با کاهش عملکردهای مغزی، و کاهش اکسیژن در سلول‌های مغز ارتباط دارد.

خواب ضعیف: خواب کم کیفیت، کارایی جسمی، ذهنی و عاطفی را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش هورمون‌های استرس می‌شود. در نتیجه توانایی فرد برای حل مشکلات روزمره کاهش می‌یابد.

قرار گرفتن در معرض محیط آلوده: قرار گرفتن طولانی مدت در آلودگی هوا، حتی اگر میزان آلودگی کم باشد به بروز بیماری‌های شناختی مغز و ایجاد تغییرات ساختمانی در آن منجر می‌شود. دانشمندان دریافتند کسانی که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند،‌ مغزهای کوچک‌تری خواهند داشت میزان بروز سکته‌های مغزی در آنان، بیشتر از دیگران است.