به گزارش پایگاه خبری ربیع،در حالی که بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ این روزها منتظر انتشار بروزرسانی Redstone 4 هستند؛ مایکروسافت همچنان در حال کار بر روی بیلد‌های آزمایشی از این بروزرسانی است. این کمپانی امروز نسخه آزمایشی جدیدی از این سیستم عامل با شماره ۱۷۱۲۷ منتشر کرد.

اگرچه در بیلد ۱۷۱۲۷ بسیاری از باگ‌ها و مشکلات سیستم عامل ویندوز ۱۰ رفع شده است اما در این نسخه شاهد اضافه شدن چند قابلیت تازه نیز هستیم. عموم این قابلیت‌های جدید مربوط به دستیار هوشمند کورتانا است.

این دستیار هم اکنون دارای منوی تنظیمات جدیدی است که امکان مدیریت و کنترل بر روی Location‌های مختلف را فراهم می‌کند. مایکروسافت اعلام کرده است که در آینده نزدیک این قابلیت به بخش‌های دیگری نظیر علاقه‌مندی‌ها، حساب‌های کاربری و… نیز گسترش خواهد یافت. در این بیلد همچنین قابلیت Notebook دستیار کورتانا نیز با تغییراتی عمده همراه شده است و امکانات تازه‌ای را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. مایکروسافت اعلام کرده است که در این نسخه جدید، برنامه Notebook سریع‌تر از گذشته به اجرا در خواهد آمد.

با توجه به اینکه این قابلیت‌های جدید در روزهایی که بروزرسانی Redstone 4 در حال نهایی شدن است منتشر شده انتظار می‌رود دسترسی به آن‌ها هم از طریق این بروزرسانی و هم از طریق بروزرسانی Redstone 5 ممکن باشد. بیلد ۱۷۱۲۷ از ویندوز ۱۰ همچنین دارای مجموعه‌‌‌‌ای از تغییرات کوچک است که سبب می‌شود باگ‌ها و مشکلات ویندوز ۱۰ رفع شده و شاهد عملکردی بهتر از آن باشیم.

کاربرانی که موفق به دانلود و نصب این نسخه آزمایشی جدید شده‌اند تاکنون گزارشی از حضور مشکل جدی در آن منتشر نکرده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت که بیلد ۱۷۱۲۷ از ویندوز ۱۰ عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. انتظار می‌رود که بروزرسانی Redstone 4 نیز که به صورت عمده از این بیلد آزمایشی بهره می‌برد نیز دارای مشکل و نواقص کمی باشد.