به گزارش پایگاه خبری ربیع،سال گذشته برخی سازندگان مانیتور در همکاری با انویدیا، مانیتورهایی با وضوح تصویر ۴K و نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز معرفی کردند اما بر خلاف انتظارها هیچ گاه عرضه نشدند. حالا انویدیا به گیمرها وعده داده است از ماه آوریل می‌توانند بازی‌ها را در وضوح ۴K با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز اجرا کنند.

احتمالاً به یاد دارید ایسر و ایسوس در نمایشگاه CES سال گذشته مانیتورهای ۲۷ اینچی با وضوح ۴K و نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز معرفی کردند، هر دو این مانیتورها مجهز به فناوری G-Sync HDR انویدیا بودند و حتی از طراحی مرجع توسعه یافته توسط انویدیا بهره می‌برند. به همین دلیل جز برخی تفاوت‌های جزئی، مشابه بودند. هر دو مانیتور Predator X27 ایسر و ROG Swift PG27UQ ایسوس مبتنی بر طراحی مرجع انویدیا برای فناوری G-Sync HDR هستند. هر دو مانیتور دارای ویژگی‌های یکسانی چون وضوح تصویر ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل، نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز، شدت روشنایی حداکثر ۱۰۰۰ نیت، نور زمینه مستقیم در ۳۸۴ ناحیه مختلف و صفحه quantum dot برای پوشش فضای رنگ HDR10 و DCI-P3 است. این مانیتورها که سال گذشته معرفی شدند، مبتنی بر پنل نوع AHVA ساخت AU Optronics هستند که تنها پنل موجود با پشتیبانی از فناوری G-Sync HDR انویدیا است.

هیچ یک از ایسوس و ایسر علت به تعویق افتادن مانیتورهای ۱۴۴ هرتزی ۴K خود را اعلام نکرده‌اند، با این حال با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این مانیتورها، احتمال‌های زیادی چون تأخیر در تولید پنل تا تغییر در طراحی مرجع انویدیا مطرح است. طبق اعلام انویدیا، این مانیتورهای از اواخر ماه آوریل روانه بازار می‌شوند.