به گزارش پایگاه خبری ربیع،اچ‌تی‌سی به‌طور رسمی از دو میان رده جدید برای عرضه به بازار گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده است. این دو محصول که Desire 12 و Desire 12 Plus نام دارند از ترکیب ۱۸ به ۹ در بخش صفحه‌نمایش بهره‌مند شده و البته گفته می‌شود قیمت مناسبی هم خواهند داشت.

Desire 12 و Desire 12 Plus به عنوان دو گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی با صفحه‌نمایش ۵.۵ و ۶ اینچی، رنگ‌بندی جذاب بنفش و طلایی را به عنوان ویژگی شاخص، پیش روی مشتاقان قرار داده‌اند.

preview

هر دو گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش ۱۸:۹ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل از نوع IPS LCDبهره می‌برند. بدنه این دو محصول به نحوی ساخته و پرداخته شده تا زبان طراحی Liquid Surface در HTC U11 را شبیه‌سازی کند. انتخابی که اگرچه جذابیت ظاهری ویژه‌ای را به دنبال دارد اما در زمانی که گوشی در دست قرار بگیرد ترکیبی سطح‌ پایین‌تر را در مقایسه با ساختار شیشه‌ای گوشی‌های هوشمند پرچمدار بازار در مقابل شما قرار خواهد داد. Desire 12 از تراشه MediaTek MT6739 در کنار دو یا سه گیگابایت رم بهره می‌برد. این در حالی است که دو مدل مجهز به ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با امکان افزایش فضا از طریق کارت حافظه جانبی تا ظرفیت ۲ ترابایت برای این دو محصول درنظر گرفته شده است. دیزایر ۱۲ پلاس از پردازنده اسنپ دراگون ۴۵۰ در کنار سه گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و البته امکان استفاده از کارت حافظه جانبی بهره می‌برد.

هر دو محصول از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برند اما در ۱۲ پلاس دوربین ثانویه ۲ مگاپیکسلی به ایجاد افکت بوکه کمک می‌کند. در بخش جلوی دیزایر ۱۲ و دیزایر ۱۲ پلاس هم به ترتیب از دوربین ۵ و ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که هر دو امکان استفاده از سیستم تشخیص چهره را ممکن می‌سازند.

preview

هر دو گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه میکرو یو‌اس‌بی پشتیبانی می‌کنند. در خصوص باتری هم دیزایر ۱۲ از نمونه ۲۷۳۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. این در حالی است که مدل پلاس از باتری ۲۹۶۵ میلی‌آمپرساعتی بهره‌مند شده است. ۱۲ پلاس از سنسور تشخیص اثرانگشت در قسمت پشتی استفاده می‌کند. قابلیتی که در مدل استاندارد دیزایر ۱۲ یافت نمی‌شود. اگرچه قابلیت تشخیص چهره در دو محصول در دسترس قرار گرفته اما انتظار نداشته باشید تا عملکردی در سطح نمونه به‌کار گرفته شده در آیفون ۱۰ را شاهد باشید.

هر دو محصول از آوریل ۲۰۱۸ میلادی در قالب رنگ‌های نقره‌ای و سیاه روانه بازار خواهند شد و البته مدل طلایی نیز برای کاربران مشتاق درنظر گرفته شده است. اچ‌تی‌سی اعلام کرده قیمت و زمان عرضه، بسته به بازارهای هدف، تا حدی متفاوت خواهد بود اما جزئیات بیشتری را در این خصوص اعلام نکرده است.