به گزارش پایگاه خبری ربیع،اخیراً اخبار فراوانی درباره‌ی راهیابی پردازنده‌های ۶ هسته‌ای به لپ‌تاپ‌ها شنیده شده است. برجسته‌ترین این پردازنده‌ها که قبلا در مورد آن اطلاعات زیادی مشخص شده مدل Core i9 8950K است. اکنون اطلاعات مدل‌های دیگری از سری پردازنده‌های لپ‌تاپ نیز مشخص شده‌اند.

همانطور که گفته شد پیش از این چندین مورد از مشخصات پردازنده‌ی Core i9 8950K فاش شده‌است اما اکنون این پردازنده در بنچمارک Cinebench مورد بررسی قرار گرفته است. این پردازنده در این بنچمارک امتیاز چندهسته‌ای ۲۰۰۰۷ و امتیاز تک هسته‌ای ۵۶۰۷ را کسب کرد، که امتیازات نسبتاً خوبی است. این اطلاعات سرعت کلاک پایه‌ی این پردازنده را ۲.۹GHz که تا ۴.۸GHz قابل افزایش است ذکر کرده‌اند.

علاوه بر این در یک وبسایت آسیایی اطلاعات مدل‌های دیگری از پردازنده‌های ۶ هسته‌ای لپ‌تاپ اینتل مشخص شده‌اند. در این لیست پردازنده‌ی i9-8950HK امتیاز تک هسته‌ای ۲۰۴ را در بنچمارک Cinebench R15 کسب کرده‌است. این امتیاز برابر با عملکرد پردازنده‌های فعلی Coffee Lake است. عملکرد چندهسته‌ای این پردازنده‌ از دیگر مدل‌های فاش شده یعنی i7-8850H و i7-8750H کمتر بود. علاوه بر این سه مدل شش هسته‌ای، اینتل دو پردازنده‌ی موبایل ۸۴۰۰H و ۸۳۰۰H را با ۴ هسته و ۸ رشته ارائه خواهد کرد. در جدول زیر اطلاعات این پردازنده‌ها آمده است.