به گزارش پایگاه خبری ربیع،  حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی در نشست مطبوعاتی همایش حوزه انقلابی، مسؤولیت‌های ملی و فراملی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید انقلابی بماند تا نظم در معرض خطر قرار نگیرد، اظهار داشت: بر همین اساس در سال ۹۵ کمیته علمی در این زمینه در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل و بر اساس آن برنامه‌ریزی شد.

وی اظهار داشت: اهداف همایش حوزه انقلابی صیانت از اصالت و ارزش‌های بنیادین حوزه‌های علمیه، توسعه و ترویج بینش انقلابی در حوزه‌های علمیه، نقد اندیشه و جریان‌های تضعیف‌کننده باورهای انقلابی در حوزه می باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به محورهای اصلی برای همایش گفت:‌ مفهوم‌شناسی، مبانی و شاخصه‌های حوزه انقلابی، مسؤولیت‌های ملی حوزه انقلابی، مسؤولیت‌های فراملی حوزه انقلابی، آسیب‌شناسی حوزه انقلابی، آینده‌پژوهی و راهکارهای ارتقاء حوزه انقلابی از جمله محورهای اصلی این همایش است.

وی بیان داشت: همایش حوزه انقلابی، مسؤولیت‌های ملی و فراملی در روز ۱۷ اسفند از ساعت هشت تا ۱۲ در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تایید ۲۲ مقاله ، عنوان داشت: هشت کرسی نقد در دبیرخانه از سال ۹۵ برگزار شده است که این ها در یک جلد و مقالات در دو جلد منتشر و در همایش رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان شد: سخنران افتتاحیه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه حجت الاسلام واعظی خواهد بود که در این همایش از برخی منشورات هم رونمایی خواهد شد و اختتامیه هم در همان روز راس ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به تلاش برای ایجاد سند انقلابی بعد از همایش، ابراز داشت: حوزه انقلابی علاوه بر بخش سیاسی محتاج بخش آموزشی و فرهنگی هم می باشد.

حجت الاسلام لک زایی افزود: حوزه انقلابی و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی، حوزه انقلابی و تبلیغ بین‌الملل، حوزه انقلابی و مسائل جهان اسلام، حوزه انقلابی و گفت‌وگوی ادیان از جمله موضوعات محور مسؤولیت‌های فراملی حوزه انقلابی است.

وی در پایان افزود: آسیب‌شناسی سیاست‌زدگی حوزه‌های علمیه، آسیب‌شناسی سیاست‌گریزی حوزه‌های علمیه، آسیب‌شناسی جریان‌های تضعیف‌کننده روحیه انقلابی حوزه، آسیب‌شناسی رابطه حوزه علمیه و دولت‌ها در جمهوری اسلامی، آینده‌پژوهی مسؤولیت‌های متقابل حوزه و نظام جمهوری اسلامی، آینده‌پژوهی نقش حوزه‌های علمیه در تمدن نوین اسلامی و راهکارهای ارتقاء وجه انقلابی حوزه در ابعاد، آموزش، پژوهش و تبلیغ از دیگر موضوعات محورهای همایش است.

انتهای پیام/