به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان در ایین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان که ۲۰ مرداد ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مسئله قرآن، مسئله‌ای است که توجه بیشتری نسبت به آنچه که انجام می‌دهیم، می لازم دارد. یکی از اشکالاتی که برادران اهل تسنن به ما شیعیان می‌گرفتند، همین مسئله بود که شیعیان توجه خوبی به دعاها و اذکار دارند، اما به قرآن توجه چندانی ندارند.

ایت ا…سید یوسف طباطبایی نژاد،با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اهل تسنن، حافظان و قاریان بسیار خوبی داشتند افزود:اما ما کسی را در این زمینه نداشتیم.

حضور قاریان بین اللملی در مسابقات قران مایه مباهات است

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: خوشبختانه امروزه قاریان بین‌المللی‌ای داریم که در مسابقات با وجود فارس بودنشان، طوری قرآن را تلاوت می‌کنند که داوران عرب نمره قبولی به آنها می‌دهند. حتی کسانی هستند که در جزئیات قرآن تسلط بسیار خوبی دارند.

وی افزود: دو برادر پاکستانی در سوریه پیش ما آمدند که قادر بودند تمام آیاتی را که با حرف«الف» یا «ب» یا هر حرف دیگری شروع می‌شد، به خوبی  از حفظ بخوانند. مثال دیگر اینکه حدود۸،۷ سال قبل پسر نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که در ۱۱ ماه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را به طور کامل حفظ کرده بود. اینها عشق است.

ایت ا..طباطبایی نژاد گفت: قرآن شاید تنها مخلوق خداوند است که بی‌واسطه خلق شده است و به همین جهت ما هرگز نباید با دست بی وضو آیات آن را لمس کنیم. ما می‌توانیم بی وضو به کعبه، پیامبر و یا هر مخلوق دیگری دست بزنیم، اما اجازه نداریم کلمات قرآن را بی وضو لمس کنیم.

قران بالاترین سند برای اثبات وجود خداست

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:: قرآن خود بالاترین و محکم‌ترین دلیل وجود خداست. دانشمندان در طول تاریخ دلایل زیادی برای اثبات وجود خدا مطرح کرده‌اند، اما بالاترین دلیل همین قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: قرآن زمانی نازل شد که هنر نویسندگی اعراب مایه مباهاتشان بود. افتخار ما این است که معجزه پیامبرمان مانند معجزات پیامبران دیگر با رحلت ایشان از بین نرفت؛ عصای موسی علیه السلام بعد از ایشان دیگر کار نکرد و نفس مسیحایی عیسی علیه السلام بعد از ایشان دیگر وجود نداشت، این معجزات تنها متعلق به همان پیامبران بودند، اما معجزه پیامبر ما در دست همه مردم است ؛ و نشان می دهد که قرآن کتابی معمولی نیست.

حضور ۶۰درصدی بانوان در چهلمین ایین مسابقات قران

در ادامه این مراسم نیز مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان که ۳۳۲۰۰ نفر در مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قران کریم استان اصفهان با یکدیگر به رقابت پرداختند گفت: تعداد ۷۴۴ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که ۶۰ درصد از شرکت کنندگان از خواهران بودند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی گفت: امیدواریم ثواب برگزاری این مسابقات به روح امام راحل، شهدای دفاع مقدس ،شهدای مدافع حرم و به خصوص شهید محسن حججی برسد. امروز ما هرچه داریم از برکت خون آنهاست.افتخار داریم که در زمان برگزاری مسابقات و در سالن‌های همجوار، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی برگزار شد و همچنین خوشحالیم که جناب آقای معتمدی در گذشته تواست رتبه اول مسابقات بین‌المللی را کسب کند.

مطالبه جامعه قرانی از مسولان پیگیری بیمه مربیان قران است

 وی ادامه داد: از آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان درخواست  داریم که بیمه مربیان قرآنی را پیگیری کنند، زیرا این کمترین توقع مربیان قرآنی است. امیدواریم همان‌طور که خادمان مساجد از این بیمه برخوردار هستند، مربیان قرآن هم از آن بهره‎مند شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در این زمان قرآن بسیار محجور است؛ گفت: امیدواریم موقوفات برای اجرای برنامه‌های قرآنی افزایش یابد تا بتوانیم کارهای بیشتری برای قرآن انجام دهیم.

اختتامیه بزرگترین رویداد قرآنی استان اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این ایین گفت:این مسابقات با حضور نماینده ولی فقیه در استان  فولادگر و سالک نمایندگان مردم شهر اصفهان در مجلس، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس،رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان،فرماندار خمینی شهر و برخی از مسئولان استانی در دانشگاه صنعتی اصفهان

برگزار شد.

یحیی قاسمی ادامه داد: همچنین پس از دو روز رقابت ۷۴۴ نفر شرکت کننده خواهر و برادر در این دوره از مسابقات نفر برتر هر رشته مشخص و به نفرات اول تا سوم رشته های؛ اذان، دعاخوانی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/