به گزارش پایگاه خبری ربیع، «شهدا از دست نمی‌روند، به دست می‌آیند» شاید این جمله را بارها در میان سخنان شهید آوینی شنیده و از آن عبور کرده باشیم؛ اما امروز مصداق عینی تحقق این جمله را در ایران اسلامی شاهد بودیم.

امروز در روز عزای حضرت زهرای مرضیه(س) حال و هوای ایران متفاوت‌تر شده بود و عاشقان و دل‌سوختگان بی‌بی دو عالم با همراهی لاله‌های بی‌کفن روزی عاشورایی را رقم زدند.

امروز سه‌شنبه سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) است، روزی که آسمان‌ها و زمین در سوگ بی‌بی دو عالم گریستند.

امروز پرچم اسلام و قامت دین به قامت خمیده و رنج کشیده شهید ولایت تکیه کرده است و صاحب این پرچم کسی نیست جز فرزند دلبند حضرت صدیقه طاهره(س) یعنی حضرت حجت‌ابن الحسن(عج).

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) عطر یاد شهدا در اقصی نقاط استان‌های ایران اسلامی پیچید.

مردم ولایی ایران اسلامی خود را حتی شده برای دقایقی به شهدا رساندند و این لحظات فرصتی بود تا با ملت بزرگ ایران با شهدای گلگون‌کفن میثاقی دوباره ببندند.

* ورود پیکر مطهر شهدا به میدان شهدای مشهد

پیکر ۵۱ شهید جاویدالأثر، ۳ شهید مدافع حرم و ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس برای برگزاری مراسم تشییع به میدان شهدای مشهد رسید.

همچنین در سالروز شهادت فاطمه زهرا(س)، با حضور پرشور مردم و مسؤولان شهرستان گناباد تشییع  پیکر پاک دو شهید گمنام از امامزاده سلطان محمد عابد شهر کاخک آغاز شد.

مردم بر سر دستان خود این شهدا را با نوای و نوحه «کجایید ای شهیدان کربلایی» و «خوش نام تویی گمنام منم» از مسیر خیابان‌های امامزاده و انقلاب اسلامی تشییع کردند تا شهیدن گمنام در آرامگاه ابدیشان قرار گیرند.

این دو شهید در عملیات محرم و خیبر در منطقه شرهانی و جزیره مجنون به شهادت رسیده‌اند.

* ۶ شهید گمنام در قم تشییع شدند

​مراسم تشییع پیکر پاک ۶ شهید گمنام دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور خیل عظیم مردم قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قم برگزار شد، مردم شهیدپرور و ولایتمدار قم پیکر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس را تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع کردند

* تشییع ۲ شهید گمنام در استان قزوین/شهدای گمنام پلاک گم کرده‌اند؛ مراقب باشیم هویتمان را گم نکنیم

همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) صبح امروز مراسم تشیع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس تازه تفحص شده با حضور باشکوه و گسترده قشرهای مختلف مردم شهرستان آبیک، ائمه جمعه و مسؤولان اجرایی، نظامی، انتظامی و قضایی و نیروهای مسلح این شهرستان برگزار شد.

* حال و هوای استان مازندران آسمانی شد/ جزئیات تشییع پیکر ۱۲ شهید دفاع مقدس

امروز بار دیگر رایحه خوش شهادت در شهرمان ساری به مشام می‌رسد.

مرکز استان مازندران در سالروز شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان شهدایی است بی‌نام و نشان اما سرافراز که از ارزشمندترین دارایی یک انسان یعنی جان خود در راه وطن گذشتند و آن را در راه دفاع از دین، میهن اسلامی و ناموس خود تقدیم کردند.

شهرستان ساری امروز میزبان قهرمانانی است که شجاعانه در برابر دشمن ایستادگی کردند تا باری دیگر عطر ایثار و شهادت در شهرمان بپیچد و حال و هوای شهر را آسمانی کند.

مراسم تشییع ۱۱ شهید گمنام در ساری با حضور مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم آغاز شده است.

مردم مازندران از روز گذشته میزبان این شهدای سرافراز بوده‌اند،  که این شهدا با حضور گسترده مردم سوادکوه و سوادکوه‌شمالی مورد استقبال قرار گرفتند.

سپس مراسم شب وداع در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهرستان قائم‌شهر با حضور مردم شهید پرور برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام با حضور شخصیت‌های مختلف و مردم در ساری از میدان شهدا آغاز و به سمت امازاده یحیی در حال برگزاری است.

خیل عظیم جمعیت از پیر و جوان، زن و مرد با حضور در این مراسم تشییع شهدای گمنام نشان دادند که هنوز هم قدر رشادت‌ها و فداکارای‌های فزرندان این مرز و بوم را می‌دانند.

استان بوشهر رنگ و بوی شهدا به خود می‌گیرد

امروز ۱۲ شهید گمنام در استان بوشهر تشییع شد و این استان رنگ و بوی شهدا به خود گرفت.

* خراسان جنوبی؛ به وقت شهدا/ گره خوردن شور فاطمی با شکوه حضور

استان خراسان جنوبی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان ۱۲ شهید گمنام بود که مردم ولایی این استان با حضور در تشییع این شهدای گلگون‌کفن با شهدا و ولایت میثاقی دوباره بستند؛ مردم آمده بودند تا در روز ماتم یاس نبوی این لاله‌های گمنام را تا آرامگاه ابدی‌شان همراهی کنند.

* تشییع باشکوه پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام در استان سیستان و بلوچستان

صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام با حضور مردم و مسؤولان در زاهدان تشییع شد.

* استان اصفهان عطر شهدا گرفتند

در سالروز شهادت ام‌ابیها، فاطمه زهرا(س) پیکر دو تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم در شهرهای گلدشت و یزدانشهر بر دستان مردم شهیدپرور این دو شهر تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد

* مراسم تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار شد

صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس با حضور مردم همیشه در صحنه شهرهای مختلف استان مرکزی آغاز شد.

براساس این گزارش، با حضور اقشار مختلف مردم مراسم تشییع پیکر دو شهید در شهرهای غرق آباد، میلاجرد کمیجان، زاویه زرندیه، شهر آستانه شازند، جاورسیان خنداب، توره و هندودر شازند و حوزه علمیه جامعه المصطفی واحد آشتیان برگزار شد.

ادامه دارد…

انتهای پیام/