به گزارش پایگاه خبری ربیع،طبق گزارشات اخیر، مایکروسافت به دنبال ایجاد تغییراتی است که به کاربران اجازه می‌دهد پس از قطع ناخواسته‌ی یک بروزرسانی به جای اینکه مجبور باشند آن را دوباره از اول شروع کنند بتوانند دانلود را اصطلاحاً Resume کرده یا از نقطه‌ای که قطع شده بود ادامه دهند.

تقریباً تمام کاربران ویندوز در وضعیتی مشابه بوده‌اند که پس از ساعت‌ها انتظار برای یک دانلود متوجه شوند همه چیز از دست رفته است. گاهی اوقات این موضوع بخاطر نیاز به Rebootسیستم رخ می‌دهد گاهی اوقات نیز قطعی برق یا کمبود باتری مقصر است اما جالا سال ۲۰۱۸ است و چنین مواردی دیگر نباید رخ دهند.

Windows Central  به تازگی گزارش داده است که مایکروسافت بالاخره به دنبال ایجاد امکان ادامه‌ی دانلود بروزرسانی‌ها است. طبق این گزارش کاربران بزودی خواهند توانست فرآیند دانلود و نصب بروزرسانی را ادامه دهند و مجبور نباشند در صورت قطعی ناخواسته‌ همه چیز را از اول شروع کنند.

این گزارش اضافه کرده است که این شرکت در طول دوسال گذشته با کار‌آفرینان محلی در سراسر آفریقا همکاری نزدیکی داشته است تا اطلاعات دقیقی از نیاز‌های کاربران خود در کشور‌هایی که دسترسی به اینترنت در آن‌ها نسبت به کشور‌های توسعه یافته گران‌تر و محدود‌تر است به دست آورد.

این ویژگی نه تنها برای کاربران ویندوز در کشور‌هایی که کیفیت اینترنت خوبی ندارند یا حتی کاربرانی که در کشور‌های پیشرفته از اینترنتی با سرعت پایین استفاده می‌کنند مفید خواهد بود بلکه حتی به کاربرانی که اینترنت پرسرعت و با کیفیتی نیز دارند کمک شایانی خواهد کرد. زیرا قطعی دانلود فقط به دلیل قطعی اینترنت رخ نمی‌دهد (قطعی برق و غیره) و شروع دوباره‌ی دانلود از ابتدا بسیار زجر‌آور است.

توجه زیاد مایکروسافت به فیدبک‌هایی که از کاربران خود دریافت می کند و استفاده از آن‌ها به بهترین نحو شایسته‌ی تقدیر است. در حالی‌که بسیاری همچنان از مایکروسافت به دلیل سیاست عرضه‌ی اجباری ویندوز ۱۰ عصبانی هستند که طبق ادعا‌ها بدترین استراتژی بازاریابی در سالیان گذشته محسوب می‌شود، اما می‌توان گفت اخیراً سیاست‌های این شرکت به میزان زیادی به سمت جلب رضایت مشتریان سوق پیدا کرده است.