به گزارش پایگاه خبری ربیع، اکبر ترابی  در جلسه مجمع بسیج شهرستان دهاقان با اشاره به درآمد حاصل از نصب انرژی خورشیدی در پشت بام منازل افزود: هر مشترک دهاقانی که دارای اشتراک برق است می تواند در پشت بام منزلش انرژی خورشیدی را نصب کرده و ماهانه ۷۲۰ هزار تومان درآمد کسب کند، کشاورزان نیز می‌توانند از انرژی خورشیدی در کنار زمین کشاورزی خود استفاده و درآمد کسب کنند.

مدیر امور برق شهرستان دهاقان، خاطرنشان کرد: اکنون در کشور استفاده از انرژی خورشیدی محقق شده و سازمانی هم برای بمنظور بهره برداری از این نوع انرژی تشکیل تا زمینه ایجاد نیروگاهها در کشور به وجود آید.

وی اظهار کرد: چنانچه کشاورز، دامدار و مرغداری بتواند در زمینه انرژی خورشیدی به میزان هر ۱۰۰ کیلووات ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند، این هزینه در طول سه سال به دست می آید.

ترابی تصریح کرد: شهرستان دهاقان به سبب نبود آلایندگی زمینه مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی است و همه شهروندان و حتی کشاورزان، دامداران و مرغداران نیز می‌توانند با استفاده از این انرژی درآمد کسب کنند.

مدیر اداره برق شهرستان دهاقان افزود: میزان استفاده کشور ایران از انرژی پاک دو درصد است در حالی که در اروپا بیشترین استفاده از انرژی های نو می شود و اروپایی ها۲۰ درصد از انرژی خود را از این طریق بدست می آورند.

انتهای پیام/ ۲۰۷/نصیری