پایگاه خبری ربیع، من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده ی میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی:، می باشند. آن حجاز که در عهد رسول الله(ص)، مسلمانان نیز اطاعت از ایشان نمی کردند و با بهانه هایی به جبهه نمی رفتند ـ که خداوند تعالی در سوره ی توبه با آیاتی آن ها را توبیخ فرموده و وعده ی عذاب داده است. و آن قدر به ایشان دروغ بستند که به حسب نقل، در منبر به آنان نفرین فرمودند. و آنان اهل عراق و کوفه با امیرالمؤمنین آن قدر بدرفتاری کردند و از اطاعتش سرباز زدند که شکایات آن حضرت از آنان در کتب نقل و تاریخ معروف است. و آن مسلمانان عراق و کوفه ـ که با سیدالشهداء(ع)، آن شد که شد. و آنان که در شهادت دست آلوده نکردند، یا گریختند از معرکه، و یا نشستند تا آن جنایت واقع شد.(امام خمینی ره)

حضرت امام در این فراز از وصیتنامه خود آگاهی و هوشیاری مردم و حضور آنان در صحنه را شرط تأثیر نبخشیدن و بی اثر ماندن کارشکنی ها و شایعات اشکال تراشان ذکر فرمودند. حضرت امام(ره) ستایش خود را نثار همه ی مردم ایران اسلامی می نماید؛ یعنی اکثریت قریب به اتفاق کسانی که جز پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی دغدغه ای ندارند و به تعبیر ایشان از ابتدای نهضت تا انقلاب عظیم اسلامی و از انقلاب تا پیروزی و از روز پیروزی تا امروز، دلیرانه و سخاوتمندانه در تمام صحنه های انقلاب با جان و دل حاضر بوده و هستند، و از حریم اسلام عزیز و کشور خویش دفاع نموده، ملتی که جوان های او در جبهه ها نماز شب می خواند و جهاد فی سبیل الله می کند و این جهاد را برای خودش فخر می داند و زندگی ننگین فرصت طلبی و راحت طلبی را به کنار زده است.ملتی که با اشاره رهبرش به میدان می آید و همه توطئه های داخلی و خارجی را نقش برآب می نماید و بر امید دشمنان خط بطلان می کشد. اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۱۹ بهمن ۹۶ همافران فرمودند مردم ایران را بشناسید درست همان فرمایش امام است. اینکه عده ای در داخل تحت تاثیر القائات دشمنان فکر می کنند مردم دیگر به میدان نمی آیند یا از انقلاب خسته شده اند ناشی از عدم شناخت آنان از این ملت است زیرا این مردم علی رغم گلایه هایی که از دست اندرکاران و نه از نظام دارند و علی رغم اینکه از معیشت و رفاه و بیکاری و گرانی و…نگرانند و علی رغم اینکه از اشرافیگری برخی مسئولان دل نگرانند و از فساد و تبعیض و بی عدالتی ها و عملکرد ضعیف برخی مدیران گله مندند اما انقلابشان را می خواهند و باجان و دل از آن پاسداری می کنند. دیروز دیدیم مردم چه حضور مصمم و با انگیزه ای داشتند. آری، راهپیمایی و حضور کم نظیر ۲۲بهمن ۹۶ نشان داد این مردم با انقلاب و رهبری فرزانه اش همراه و همگام و همدل اند. بی جهت نیست که نظر سنجی دانشگاه مریلند آمریکا و ضد انقلاب خارج نشین و مزدور را عصبانی نموده است چراکه او واقعیتی را در این نظر سنجی اعلام نموده که فقط و فقط ۴درصد ایرانی ها موافق تغییر حکومت هستند و ۹۶درصد ملت ایران همچنان به انقلاب سال۱۳۵۷خود افتخار می کنند و با تمام وجود به پایش ایستاده اند.دیروز این سخن رهبری عزیز که فرمودند: “به حول قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از همیشه گرم تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد.” محقق شد و واقعا همه آمدند. و نیز مشخص شد: انقلابیونِ امروز، ایستاده‌تر و آگاه‌تر و بصیرتر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند و بر همین اساس، انقلاب پیش رفته و تکامل یافته است. اینجا معلوم شد که همه نسل های این کشور در تکمیل و به ثمرنشاندن آرمانهای امام قدس سره و شهدای انقلاب اسلامی مصمم هستند و با بصیرت راه شهیدانشان را ادامه می دهند. بر گردیم به سخن رهبری عزیز که تاکید دارند مردم را بشناسید. حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر «شناخت مردم»، افزودند: مردم چه کسانی هستند؟ مردم همان کسانی هستند که حماسه ۲۲ بهمن هر سال را بوجود می آورند، مردم همان کسانی هستند که پس از وارد شدن اغتشاشگران به صحنه، حتی اگر اعتراضی هم داشتند، خود را کنار کشیدند و در روز ۹ دی به میدان آمدند. مردم همین ها هستند. آنها را اشتباه نگیرید. مردم را بشناسید و خالصانه و برای رضای خدا، برای مردم کار کنید زیرا خداوند از ما مسئولان خواسته است خادم مردم باشیم و به آنها خدمت کنیم.

ایشان تأکید کردند: حرف مردم، شکایت از فساد و تبعیض است. مردم بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند اما از فساد و تبعیض شِکوه دارند و آن را تحمل نمی کنند، بنابراین مسئولین هر سه قوه باید به‌طور جدی با فساد مبارزه کنند.

آری، مردم ایران استنثانی هستند و بر همین اساس است که رهبر انقلاب با اطمینان می گویند که ۲۲ بهمن امسال تماشایی خواهد بود. تماشایی از آن جهت که علی رغم کینه و تبلیغات دشمنان و با وجود دلخوشی که معاندان در زمان آشوب ها برای براندازی، جنگ داخلی و برهم زدن آرامش کشور داشتند، مردم استوار و یکصدا در روز انقلاب اسلامی خیابان ها را عرصه اتحاد و وحدت کلمه کردند و نشان دادند در مقابل دشمنان متحد و همصدا هستند. دیروزعرش آسمان بر فرش زمین نشست و سرزمین ایران به محشر الهی تبدیل شد تا خود را برای یک مسیر جدید در تاریخ کشور آماده کند.همه و همه نشان از این است که ملت ایران بهترین ملت در تاریخ است چه در عصر حاضر چه در اعصار گذشته و انشاالله در آینده نیز اینچنین خواهد بود.

انتهای پیام/