به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمیدرضا مومنیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان در نشست هم اندیشی با جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان که با موضوع تحلیل ناآرامی های اخیر شهرکاشان برگزار شد، گفت: تلاش دولت تدبیر و امید احیاء آزادی های مشروع فردی و اجتماعی و تحقق اصول حقوق شهروندی است.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر حاکمیت قانون در مناسبات اجتماعی و فرهنگی، یادآور شد: متاسفانه برخی از چهره های جویای نام با بهره برداری سوء از ظرفیت غنیِ مذهبی و انقلابی شهرستان و خانواده معظم شهداء و باهدف تخریب دولت باعث ایجاد اختلاف در بین نیروهای وفادار به نظام شده و چهره کاشان را نیز مخدوش کرده اند.

وی در ادامه با تشریح اتفاقات دی ماه کاشان، افزود: انتظار جامعه از دانشگاهیان این است که نسبت به مسائل جامعه حساس بوده و آن را رصد کنند؛ بنابراین شکل گیری مباحث سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ها می تواند به بررسی و آسیب شناسی اینگونه وقایع کمک کند.

فرماندار تشکیل شورای پژوهش و فناوری با همکاری دانشگاه و مراکز علمی شهرستان کاشان را سرآغاز همکاری های گسترده نهادهای اجرایی با مراکز دانشگاهی دانسته و اظهار داشت: افزایش این ارتباط و تعامل در راستای شناخت آسیب ها و بهبود مدیریت شهری بسیار ارزشمند است.

مومنیان با انتقاد از توسعه بی رویه و غیراصولی دانشگاه ها طی سالیان گذشته، تصریح کرد: یکی از ریشه های اصلی بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی، تصمیمات نادرست ادوار گذشته است؛ متاسفانه توسعه نامتوازن مراکز دانشگاهی بویژه در رشته های تحصیلات تکمیلی، تبعات منفی زیادی داشته و منجر به افزایش سطح توقعات در جامعه شده است. به همین دلیل یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید تامین اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

معاون استاندار در پایان این نشست ضمن اظهار خشنودی از حضور در جمع اساتید دانشگاه کاشان، آمادگی خود را جهت بهره مندی از نظرات علمی و کارشناسی نخبگان دانشگاهی در راستای بهبود امور و رفع مشکلات کلان شهرستان، اعلام نمود.

همچنین در این نشست تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون ناآرامی های اخیر و وضعیت سیاسی اجتماعی شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/قربانی