به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل هماهنگی امور استانها سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی در آئین و معرفی رئیس جدید اداره استاندارد کاشان گفت : این قانون به روز، و بر اساس وظایفی که در حوزه استانداردسازی در کشورهای اروپایی و پیشرفته در حال انجام است تدوین شده است .

اصغر صالح زاده افزود: این قانون پس از تدوین آئین نامه های مربوطه، به شکل کامل در کشور اجرایی خواهد شد.
صالح زاده موضوع استانداردسازی را یکی از نکات مهم این قانون دانست و گفت: با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی باید آئین نامه های اجرایی در سازمان و نهادهای مختلف استاندارد سازی شود تا خدمات ارائه شده به سمت استاندارد سازی بروند.
وی، سازمان ملی استاندارد را به عنوان تنها مرجع اعتباردهی در کشور دانست و افزود: گواهی های صادر شده در حوزه تائید صلاحیت این سازمان در ۷۰ کشور جهان قابل قبول هست.
مسئول دبیرخانه شورای عالی استاندارد ایران به اقدامات صورت گرفته در حوزه حلال نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به گردش زیاد حلال در دنیا، سازمان ملی استاندارد به عنوان یکی از اعضاء اصلی سازمان کشورهای اسلامی استاندارد منطقه فعالیت دارد.
اصغر صالح زاده افزود: با توجه به استقرار این نظام (حلال) که در قانون جدید هم به آن اشاره شده، تنها مرجع صدور گواهی حلال سازمان ملی استاندارد است و هیچ ارگان دیگری در این خصوص اجازه ورود ندارد.
در این آئین از خدمات ۳۵ ساله محمد رضا آرین تقدیر و غلامحسین بخردی به عنوان مسئول جدید اداره استاندارد کاشان معرفی شد.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری