به گزارش پایگاه خبری ربیع، مایکروسافت امروز اعلام کرد که نسخه بعدی از مجموعه برنامه‌های Office در نیمه دوم از سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

همانطور که پیش‌‌بینی می‌شد مایکروسافت قصد دارد ویرایش ۲۰۱۹ از مجموعه برنامه‌های Officeخود را در نیمه دوم از سال جاری میلادی عرضه کند. طبق زمان بندی‌های اعلام شده از سوی مایکروسافت نسخه آزمایشی از این مجموعه از برنامه‌ها نیز در سه ماهه دوم امسال در دسترس کاربران علاقمند قرار می‌گیرد. در خبر مهم دیگر این کمپانی اعلام کرد که مجموعه Office 2019 تنها بر روی سیستم‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ قابل اجرا خواهد بود.

به این ترتیب کاربرانی که هم اکنون بر روی دستگاه‌های خود از سیستم عامل‌های ویندوز ۷ و ۸.۱ استفاده می‌کنند تا زمانی که به ویندوز ۱۰ مهاجرت نکنند نمی‌توانند به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید مجموعه Office 2019 دسترسی داشته باشند. مایکروسافت اعلام کرده است که Office 2019 تنها بر روی نسخه‌های رسمی و دارای پشتیبانی، قابل نصب و استفاده خواهد بود. به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد از Office 2019 نیز به عنوان اهرمی جدید برای افزایش تعداد کاربران ویندوز ۱۰ استفاده کند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد از نسخه آینده از مجموعه برنامه‌های Office، تغییراتی دیگر در بخش پشتیبانی این محصولات نیز صورت دهد. در حالی که نسخه‌های پیشین این نرم افزار دارای پشتیبانی ۱۰ ساله بودند؛ این مقدار قرار است برای مجموعه Office 2019 به هفت سال تقلیل پیدا کند. مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی Mainstream و همراه با انتشار ویژگی‌های جدید برای این مجموعه ۵ سال به طول خواهد انجامید و پس از آن در طی دو سال تنها به‌روز رسانی‌های امنیتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

پیش از این اعلام شده بود که مجموعه برنامه‌های Office 2019 دارای نسخه جدیدی از برنامه‌هایWord، Excel، PowerPoint، Outlook و Skype for Business است. جزییات بیشتر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نرم افزار قرار است در طی روزهای آینده مطرح شود.