به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ به دنبال آن است تا با ارائه راهکاری جدید برمبنای تشخیص الگوی جریان خون کاربر، شخص را حتی از لمس صفحه دستگاه الکترونیکی خود برای بازکردن قفل صفحه‌نمایش، بی‌نیاز کند.

پتنت جدیدی که توسط Galaxy Club رصد شده نشان از آن دارد که سامسونگ تمرکز خود را روی بهره‌برداری از راهکار جدیدی برای شناسایی هویت کاربران گذاشته است. در قالب این راهکار جدید، استفاده از الگوهای جریان خون در دستورکار قرار می‌گیرد. با اجرایی شدن این طرح، می‌توانید به جای بازکردن قفل گوشی با استفاده از اثرانگشت یا چهره، از ضربان قلب به عنوان گزینه‌ای کامل تر استفاده کنید.

برمبنای این پتنت، از آنجایی که مسیرهای هدایت شریانی کاربران، متفاوت از یکدیگر بوده و شباهتی به هم ندارند این امکان وجود دارد تا ساعت یا گوشی هوشمند شما با تشخیص این مسیرها، هویت شخص را شناسایی کرده و بدون نیاز به استفاده از پین کد یا دیگر راهکارهای تایید هویت، قفل صفحه‌نمایش گوشی را باز کند.

یکی از استفاده‌های مشخص این راهکار را می‌توان در دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی نظیرGalaxy Gear S3 شاهد بود. در صورتی که یک دستگاه الکترونیکی امکان شناسایی الگوهای جریان خون بدن شما را بدون حتی نیاز به جابه‌جایی یک انگشت داشته باشد، تایید پرداخت‌های موبایلی یا حتی دسترسی به حساب‌های کاربری نیز می‌تواند بدون فوت وقت انجام شود.

آنچه مشخص است حرکت بازار دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی به سمت استفاده از راهکارهای بیومتریک برای شناسایی و تایید هویت، به جای استفاده از گذرواژه‌ها یا پین کد‌ها است. در این راستا، اسکنرهای عنبیه، اسکنرهای تشخیص اثرانگشت و به طور ویژه، فیس آیدی از جمله راهکارهایی بوده است که در سال‌های اخیر در طیف قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند استفاده شده است.

استفاده از اسکنر جریان خون در تعامل با راهکاری مانند اسکنر تشخیص اثرانگشت می‌تواند نفوذ به دستگاه‌های الکترونیکی و دور زدن مولفه‌های امنیتی را برای نفوذگران دشوارتر سازد. این راهکار، علاوه بر بازکردن قفل صفحه‌نمایش گوشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به طور امن می‌تواند سازوکاری برای دسترسی به حساب‌های کاربری شخصی یا فایل‌های حاوی اطلاعات حساس به حساب آید.

البته همان‌طور که پیش از این هم در خصوص پتنت‌های جدید شاهد بوده‌ایم، این‌بار هم تضمینی نیست که این تکنولوژی به طور حتم به مرحله بهره‌برداری برسد. بلکه پتنت یادشده، بیشتر نشان‌دهنده مسیر تلاش‌های متخصصان سامسونگ است. با تمام این تفاسیر، در صورتی که این تکنولوژی و سنسور یادشده را در محصولی نظیر گلکسی اس ۹ یا حتی گلکسی نوت ۹ مشاهده کردید زیاد تعجب نکنید.