به گزارش پایگاه خبری ربیع، موسوی/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام محسن ناصری اظهار داشت:  تجزیه و تحلیل آمار برخورد با تخلفات نشان می دهد توقف در محل ممنوع و پارک دوبل بیشترین تخلفاتی بوده که رانندگان درشهر ایلام مرتکب آن شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه اخیراً موضوع پارک و توقف خودرو در داخل میادین و حریم تقاطع ها در اکثر شهرها افزایش یافته است،بر این اساس با این دسته از خودروها نیز بایستی برخورد قانونی و ضمن اعمال قانون برای جلوگیری از سد معبر تمامی آنها به پارکینگ منتقل شوند.

وی بابیان اینکه جریمه خودروهای متخلف تنها راهکار تنبیهی و انتظامی است که می تواند در دستور کارپلیس قرار گیرد افزود: بکارگیری خودروهای کنترل مکانیزه با حرکت یکنواخت در خیابان‌ها، ابزار اصلی نظارت بر انواع پارکهای حاشیه ای و توقف و سد معبر هستند، با این راهکار می‌توان پارک‌های حاشیه‌ای را کنترل و بر کلیه توقف های غیرمجاز جهت اعمال قانون نظارت داشت.

این مسؤول راهکارهای فرهنگی – اجتماعی، ترویج فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه همگانی به جای وسیله نقلیه شخصی در ترددهای درون شهری وهمچنین ایجاد، احداث و مدیریت پارکینگ به عنوان جزئی از سیاست های مدیریت تقاضای سفر، را نیز از جمله راهکاری دانست که باعث کاهش تخلف توقف و سد معابر درون شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخلفات ساکن، عامل بیش از ۵۰ درصد بار ترافیک و اختلال در انضباط ترافیکی محسوب می شوند ،که وقتی تعداد پارکینگ با تعداد خودرو در شهر همخوانی ندارد، بهترین مکانیزم و راهکاری که میتواند درکاهش تخلف فوق رخ دهد، ایجاد پارکینگ مناسب است.

ناصری تخلفات ساکن، توقف دوبل و پارک در محلهای نامناسب شهر را مصداق عینی تجاوز به حقوق شهروندی دیگران دانست و تصریح کرد:توقف و سد معبر سبب بسته شدن مسیر، ایجاد حجم سنگین ترافیک و اتلاف وقت رانندگان میشود به نحوی که تردد به سختی و کندی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد : برخی مواقع صنوف و مراکز تجاری مختلف و خدمات متعدد ایجاد کننده حجم بالای ترافیک و عامل رخ دادن تخلفات هستند، راهکار عملی برای این مسئله، انتقال خدمات و اصناف و مراکز تجاری به حاشیه شهر است.

ناصری درخصوص برخورد با تخلفاتی مانند توقف دوبل و پارک ممنوع که منجر به سد معبر و بی نظمی ترافیکی در میادین و تقاطع ها می شود،گفت: استفاده از دوربین های سطح شهر اولین اولویت کاهش تخلفات است.

رئیس پلیس راهور استان ایلام در پایان گفت: بکارگیری دوربین های سطح شهر جهت ثبت تخلفات ساکن رانندگان وسایل نقلیه و ارسال قبض جریمه آنان از طریق پست به آدرس مالکان خودروها راهکاری است که می تواند در دستور کار پلیس راهور قرار گیرد.