به گزارش پایگاه خبری ربیع، همزمان با ایام پر خاطره دی ماه، بختیاری‌های مقیم منطقه جوی‌آباد شهرستان خمینی‌شهر در تجمع بختیاری‌های ولایتمدار، شهیدپرور و انقلابی با عنوان میثاق دوباره امت با ولایت شرکت کردند و به آشوبگری‌ها و اغتشاشات عده‌ای مزدور و فریب‌خورده داخلی پاسخ محکمی دادند.

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی در این اجتماع پرشور با اشاره به رویدادهای این چند روز اخیر اظهار داشت: اقشار و قوم‌های مختلف در سراسر کشور ایران اسلامی این روزها بار دیگر وحدت، عزت، عظمت، شکوه، استقلال و آزادی را به نمایش گذاشته‌اند.

وی افزود: مسؤولان باید قدر قوم بختیاری را بدانند که صفا، پاکی و هوشیاری‌شان نمونه است، در این ایل بزرگ زنان و مردان پاک‌دامن و پاک‌طینت بسیار است و جوانان بختیاری در مسائل ورزشی، فرهنگی و علمی نمونه هستند.

امام جمعه نجف‌آباد اضافه کرد: کل کشور جایگاه همه اقوام است، مردم متحد کشور بیش از ۴۰ سال است عظمت، وحدت، شرافت و قدرت خود را به نمایش گذاشته و بیگانگان را دیوانه کرده‌اند و یک روح در بدن همه وجود دارد که آن روح ایرانیت و اسلامیت است.

وی با اشاره به اهداف و نقشه‌های دشمن برای این نظام ابراز کرد: دشمن سال‌ها پیش به دنبال تکه تکه کردن کشور بود تا خوزستان، سیستان و بلوچستان، ترکمن صحرا و…. را جدا کند، خواب‌های آشفته‌ای دیده بودند که پس از اتحاد مردم نقشه‌هایشان بی‌اثر شد و با نقشه روبرو کردن اقوام مختلف در کشور دست به کار شدند که با بیداری و هوشیاری مردم باز هم نتوانستند نقشه خود را عملی کنند.

حسناتی تصریح کرد: در دفاع مقدس و پس از آن خون همه اقوام فارس، ترک، لر، بلوچ، کرد و عرب در هم آمیخته شد و با وحدت عظیمی پشت سر امام و مقام معظم رهبری ایستادند.

وی با اشاره به صحبتی از امام خمینی(ره) مبنی بر بیدار، باوفا، باصفا، متحد و جان بر کف بودن برای اسلام و قرآن مردم ایران، ادامه داد: عشایر و ایل بختیاری که در طول تاریخ نمونه بوده‌اند، در مقابل توطئه‌های قبل و بعد از انقلاب راست‌قامت ایستادند و از اسلام و ایران دفاع کردند.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان این‌که حضور پرشور و باشکوه مردم در این اجتماع پیام‌هایی برای دشمنان دارد، خطاب به دشمنان گفت: آمریکای پلید، رژیم غاصب صهیونیستی، عربستان رذل که با نام اسلام بر حرمین شریفین حاکمیت داری و انگلیس مزدور فکر می‌کنید این ملت قهرمان اسیر شما و افکار پلیدتان می‌شود؟ آیا می‌پندارید که شیرزنان ایرانی حیا، عفت و حجاب خود را می‌فروشند و تسلیم خواسته‌ها و نقشه‌های شما می‌شوند؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما ایل و عشیره‌ای هستیم که تا جان در بدن داریم با هوشیاری، بصیرت، عزت و کرامت در رکاب مقام معظم رهبری و دین برای عظمت اسلام و این کشور ایستاده‌ایم و تا آخرین نفس و آخرین قطره خون به پای این کشور خواهیم ماند.

حسناتی با بیان این‌که از خدمت و تلاش قوای سه‌گانه تشکر می‌کنیم اما گله‌مند هم هستیم، تأکید کرد: از دولت، مجلس و قوه قضائیه می‌خواهیم که عدالت در این کشور برقرار شود، مردم در سختی‌ها صبوری می‌کنند اما تحمل بی‌عدالتی و تبعیض را ندارند.

وی در پایان با بیان این‌که مسؤولان قوا در رفع مشکلات مردم همت کنند که مردم بیدار و هوشیار هستند، تصریح کرد: مسؤولان نظام باید صدای مستضعفان را به خوبی بشنوند، مسؤولان استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر باید محلی را برای ارائه و بیان مشکلات توسط مردم پیش‌بینی کنند و همه مسؤولان نظام باید به رفع مشکلات مردم بپردازند.

انتهای پیام /فارس/۲۰۷