به گزارش پایگاه خبری ربیع،نسل دوم نوکیا ۶ دارای یک پردازنده بهتر، USB-C (به جای MicroUSB) و حافظه RAM 4 گیگابایتی (به جای ۳ گیگابایتی) است. این نسخه به روز شده دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 630 است، در حالی که نسخه اولیه دارای پردازنده Snapdragon 430 بود. تغییرات جدید نوکیا ۶ را از یک دستگاه متوسطه رو به پایین به یک دستگاه خوب تبدیل کرده در حالی که قیمت هنوز همان (حدود ۲۳۰ دلار) است، بنابراین این نسخه ارتقا خوبی را با عدم تغییر قیمت داشته است.

طراحی کلی عمدتا مشابه است، ولی سنسور اثر انگشت از زیر صفحه نمایش به پشت گوشی منتقل شده است، به نظر ما این مورد می تواند بازخورد و آسان بودن استفاده را به نحو چشم گیری افزایش دهد. نوکیا ۶ جدید کمی کوچکتر  و کمی ضخیم تر (حدود ۱ میلیمتر) است. هر دو دستگاه دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی ۱۰۸۰ پیکسل هستند و دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسل دارند.

از جمله دیگر مشخصات حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی یا ۶۴ گیگابایتی که از طریق microSD تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا می باشد. نوکیا میگوید که شارژر USB-C نیز ظرف ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد باتری را شارژ می کند. نوکیا ۶ با آندروید Nougat 7.1.1 همراه است، با پشتیبانی از آندروید Oreo آمده است.

nokia-6-2018-2 نسل دوم نوکیا ۶ با تغییراتی چشمگیر؛ USB-C، طراحی زیباتر و البته سریعتر! %d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87

همانطور که در تصویر می بینید، سنسور اثر انگشت در نوکیا ۶ به پشت دستگاه آمده است!

نوکیا ۶ در حال حاضر برای پیش سفارش برای چین ¥ ۱،۴۹۹ (حدود ۲۳۰ دلار) برای مدل ۳۲GB در دسترس است، اما هیچ نشانه ای در مورد اینکه آیا آن را در بازارهای دیگر منتشر خواهد شد وجود ندارد.

خطوط برجسته در طراحی نوکیا ۶ جدید یا ۲۰۱۸ جلوه زیبای یه این گوشی میان رده داده است.

HMD Global، که گوشی های نوکیا را تولید می کند، معمولا فروش محصولات خود را در چین آغاز می کند و چند ماه بعد به بازار اروپا و آمریکا می رسد.