به گزارش پایگاه خبری ربیع،به تازگی بر اساس اطلاعاتی که از فایل APK برنامه دوربین پیش فرض نوکیا به دست آمده است، مشخص شده که گوشی‌های نوکیا ۴ و نوکیا ۷ پلاس هم در سال جاری میلادی توسط کمپانی فنلاندی HMD Global عرضه خواهد شد. گوشی های دیگری که عرضه آن‌ها برای سال ۲۰۱۸ میلادی پیش بینی شده عبارتند از نوکیا ۶ (مدل ۲۰۱۸)، نوکیا ۸ (مدل ۲۰۱۸)، نوکیا ۹ و نوکیا ۱. شایان ذکر است که نوکیا ۱ در واقع اولین محصول برند نوکیا است که بر پایه اندروید وان (Go Edition) روانه بازار خواهد شد.

هنوز هیچ جزئیاتی از ویژگی‌های سخت افزاری نوکیا ۴ و نوکیا ۷ پلاس به بیرون درز نکرده اما با توجه به نام نوکیا ۷ پلاس می‌توان انتظار داشت که این گوشی از صفحه نمایشی بزرگ‌تر از نمایشگر ۵.۲ اینچی نوکیا ۷ برخوردار باشد. به علاوه، به احتمال زیاد نوکیا ۷ پلاس از یک چیپ پردازشی به مراتب قدرتمندتر از تراشه به کار گرفته شده در نوکیا ۷، یعنی اسنپدراگون ۶۳۰، بهره‌مند خواهد بود. این در حالی است که نوکیا ۱ احتمالاً مجهز به یک صفحه نمایش LCD از نوع IPS و با وضوح تصویری ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی از یک گیگابایت حافظه رم به همراه ۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار باشد.

بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده، انتظار می‌رود گوشی‌های نوکیا ۶ (مدل ۲۰۱۸)، نوکیا ۸ (مدل ۲۰۱۸)، نوکیا ۹ در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) رونمایی شوند. نوکیا ۹ که در واقع پرچمدار نوکیا در سال ۲۰۱۸ خواهد بود، مجهز به صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی از نوع AMOLED با کمترین حاشیه در اطراف آن بوده و نسبت تصویری آن نیز مطابق معمول این روزها، برابر ۱۸:۹ خواهد بود. تراشه پردازشی به کار گرفته شده در این محصول نیز به احتمال فراوان از نوع اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود. این طور که گفته شده در پشت بدنه نوکیا ۹ یک دوربین دوگانه با لنزهای کارل زایس و همچنین یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است. این گوشی هوشمند به طور پیش فرض مجهز به سیستم عامل اندروید ۸.۰ بوده و از پورت نسبتاً جدید USB نوع C بهره‌مند خواهد بود. قیمتی هم که برای نوکیا ۹ در نظر گرفته شده، ۷۵۰ یورو (معادل ۹۰۳ دلار) می‌باشد.