به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این همایش حدادیان سرپرست اداره آموزش و پرورش پیرامون پژوهش و عملکرد پژوهش گران برتر شهرستان کاشان گفت : امروز توسعه کشور توجه دولتمردان به آموزش و پرورش می باشد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند : هر چقدر از نظر مادی و معنوی برای آموزش و پرورش تخصیص داده شود کم است.

وی ادامه داد:  مشکلات هدیده ای در آموزش و پرورش وجود دارد که متاسفانه در کلام و گفتار بارها بیان شده ولی در عمل چیز دیگری است .

حدادیان گفت: با حضور استاندار در کاشان و توجه ایشان به حل مشکلات اقتصادی جای گله دارد که هیچ اشاره ای به مشکلات آموزش و پرورش نشد، نگاه کردن به صنعت و کارخانه مهم است و حیاتی ولیکن اساس کار در آموزش و پرورش است .

متاسفانه نتایج پژوهش را در برنامه های کاری خود قرار نمی دهیم و توجهی به پژوهشگران نداریم ،پژوهشگران با مشکلاتی مواجه هستند که در این امر حمایت نمی شوند .

در ادامه این همایش خانم دکتر متقی رئیس گروه پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان طی سخنانی اظهار داشت برای شهری مثل کاشان صحبت کردن در این خصوص سخت است در واقع زیره به کرمان بردن است چون کاشان شهری است با مردمان فرهیخته و فرهنگی . ایشان اذعان داشتند کاشان دارای پتانسیل و ظرفیت های بالایی در امر پژوهش است که باید آن را تقویت کرد . ایشان اظهار داشت دستیابی به اهداف تعیین شده در اسناد فرا دستی است دکتر متقی گفت برای ارزشیابی پژوهشی دستیابی به چرخش ها متحول آفرین به این موضوعات باید توجه کرد .

چرخش از نگاه جزیی به نگاه آینده نگری کلی نگر . چرخش از تمرکز به روش های کمی در پژوهش به تنوع و کثرت در روش پژوهش . چرخش از پژوهش های توصیفی ، موردی و پراکنده به پژوهش های نظام مند . نوآوری و تحول آفرینی . چرخش از پراکندگب و جدایی . رئیس گروه پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به راه کارهایی نیز اشاره نمودند از جمله : راهکار ۱۱/۷ ناظر بر توسعه زمینه پژوهشگری ، راهکار ۱۸/۳ ناظر بر ایجاد شبکه پژوهشی فعال و فراگیر با استفاده از فناوری نوین دکتر متقی فر افزود ماموریت ذاتی آموزش و پرورش ، آموزش دادن است .

در پایان دکتر متقی فر اذعان داشت فرایند محوری یعنی برداشتن دیوارها است . در فعالیت فرایند محور مرزها انعطاف پذیر ، قابل نفوذ و پویا می باشد .

انتهای خبر/