به گزارش پایگاه خبری ربیع، صنعت ساختمان را می توان یکی از صنایع اساسی هر کشور دانست که برای رشد و توسعه به سایر صنایع وابسته است. از این رو رونق این صنعت بر سایر صنایع نیز تأثیر مثبت گذاشته و در نهایت باعث به چرخش در آمدن چرخ اقتصاد می شود.
ناگفته نماند یکی از عواملی که در شرایط مساعد، باعث رونق این صنعت می شود، ارتقاء سطح کیفی مصالح و تجهیزاتی است که در ساختمان ها استفاده شده و در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت و طول عمر ساختمان ها خواهد شد.
در این میان نمایشگاه های بین المللی به عنوان فضایی برای تعامل و مبادله میان تولیدکنندگان تجهیزات ساختمانی و سازندگان ساختمان در ارتقا کیفیت صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن مؤثر است.
خوشبختانه بیش از دو دهه پیش با ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به حوزه برگزاری نمایشگاه ها به عنوان نهادی که کنترل کیفیت ساختمان ها را از اهداف اصلی خود قرار داده است، سودمند شدن هرچه بیشتر این فضا چه برای تولیدکنندگان و چه برای مصرف کنندگان را مشاهده کرده ایم.
به بهانه برگزاری نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان در مهر ماه، گفت و گویی با مهندس علی عمو شاهی رییــس ســازمان نظــام مهندســی ســاختمان استان اصفهان انجام شد.
صنعتی برای تمام صنایع
مهندس علی عموشاهی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، با اشاره به نقشی که صنعت ساختمان در رونق اقتصادی دارد گفت: صنعت ساختمان یکی از صنایع و شاخصه های مهم صنعت و اقتصاد هر کشور محسوب می شود؛ زیرا این صنعت با حدود ۵۰۰ صنعت دیگر در ارتباط و تعامل است و در نتیجه رشد یا رکود آن بر آن صنایع خاص تأثیر گذار خواهد بود.
وی افزود: متأسفانه در سال های گذشته رکود اقتصادی که در کشور حاکم بوده است بر این صنعت نیز تأثیر گذاشته که بروز مشکلاتی را در صنایع وابسته به همراه داشته و این مشکلات مجدد در اقتصاد کشور وارد شده است.
عموشاهی در ادامه در مورد نقشی که برگزاری نمایشگاه های صنعت ساختمان در رونق این صنعت و صنایع وابسته به آن دارد، گفت: یکی از مواردی که باعث رشد صنعت ساختمان می شود استفاده از تجهیزات به روز و با کیفیت است. از این رو برگزاری نمایشگاه های صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن فرصت خوبی را هم برای تولید کنندگان به منظور به نمایش گذاشتن محصولات خود و هم برای فعالان این صنعت به منظور آگاهی و استفاده از بهترین، به روزترین و با کیفیت ترین محصولات ساختمانی در طرح ها و پروژه ها فراهم می کند، از این رو می توان این نمایشگاه ها را فرصت تعاملی خوبی میان تولیدکنندگان صنایع وابسته به صنعت ساختمان و فعالان اصلی این صنعت دانست.
وی افزود: همچنین برای تولیدکنندگان داخلی فرصت خوبی است تا ضمن آگاهی از تولیدات به روز خارجی، محصولات با کیفیت خود را به سرمایه گذاران خارجی فعال در این صنعت در داخل کشور و در نتیجه بازار های بین المللی نشان دهند. زیرا سرمایه گذاران در پی یافتن محصولات با کیفیت و با قیمت مرغوب هستند.
وی تأکید کرد: برپایی این نمایشگاه ها و ارایه محصولات با کیفیت از سوی تولیدکنندگان، بدون شک حتی در روند اجرای مباحث و طرح هایی چون شناسنامه دار کردن ساختمان ها ما را یاری خواهد کرد.