به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو بر حضور قدرتمند و شایسته فعالان صنعت غذایی و پزشکی و دارویی کشور در نمایشگاه های مطرح خارجی تاکید کرد.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، دکتر غلامرضا اصغری و رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در جلسه ای که در معاونت غذا و دارو تشکیل شد پیرامون پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های مطرح خارجی از جمله دوازدهمین نمایشگاه بین المللی غذا و هتلداری عمان به تبادل نظر و همفکری پرداختند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری پاویون ایران در برخی نمایشگاه های مهم جهان همواره بخش مهمی از فعالیت شرکت نمایشگاه اصفهان بوده به معرفی پاویون ایران در نمایشگاه تجهیزات و خدمات پزشکی عمان و اعزام هیات بازدید به نمایشگاه پزشکی چین پرداخت.

رسول محققیان یادآور شد: حضور در نمایشگاه های خارجی برای معرفی تولیدات صادرات محور کشورمان فرصت مناسبی است تا فرصت های تجاری ایران شناسانده شود و این مهم همت جمعی و به ویژه حمایت سازمان هایی چون غذا و دارو را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه سمینارها و کنفرانس های تخصصصی جانبی نمایشگاه های خارجی از جمله نمایشگاه تجهیزات پزشکی عمان فرصت بسیار ارزشمندی برای شرکت های ایرانی است که علاوه بر حضور به عنوان مشارکت کننده، به معرفی قابلیت ها و توانمندی های علمی و تکنولوژیک کشور بپردازند، تاکید کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تلاش دارد جدا از مباحث تجاری حاصل شده برای شرکت ها، از نظر علمی و تکنولوژی نیز سطح حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دارویی و فعالان سایر صنایع کشور در نمایشگاه های خارجی را ارتقا بخشد.

از دیگر موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد فراهم شدن فرصت ورود دانش روز دنیا از طریق مشارکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه های خارجی به داخل کشور بود.

دکتر اصغری معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو نیز در این جلسه تاکید کرد: سازمان غذا و دارو آمادگی دارد اطلاع رسانی و حمایت های لازم را برای تقویت حضور ایران در نمایشگاه های خارجی انجام دهد تا پاویون ایران در شان توانمندی های کشورمان برگزار شود و تولیدات صادراتی ایران به سمت بازارهای جهانی سوق پیدا کند.