به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان، گفت: امروزه اصفهان به عنوان سهم ۶.۴ درصد جمعیت کل کشور به عنوان سومین استان پر جمعیت کشور مطرح است و خمینی شهرهم با یک رابطه تنگاتنگ با نجف آباد در ردیف شهرهای پرجمعیت است و با شرایط اقلیمی خاص و تمرکز جمعیتی، سزاوار است در زمینه به روز بودن آمار های جمعیتی آن تلاش نماییم.

غفرانی،  سال ۱۴۰۰ را سال سقوط جمعیت و آغاز فاز سالمندی در کشور خواند و افزود: در صورت بروز این مشکل، کلیه ساختارهای جامعه موجودیت ،قابلیت و مصرف خود را از دست می دهد و دولت آن زمان باید برنامه ریزی جدید کند.

 وی در خصوص اینکه طلاق به عنوان یکی از موانع رشد جمعیت شناخته شده گفت: بیشترین طلاق ها در ۵ سال اول ازدواج اتفاق می افتد. آمارهای طلاق و ازدواج باید سالانه و در دو سطح استانی و کشوری ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه  کارت ملی هوشمند باید به عنوان یک حساسیت ملی دیده شود افزود: ما نسبت به استان های دیگر در درخواست و مراجعه برای دریافت کارت هوشمند ملی عقب هستیم.

غفرانی تصریح کرد: در فروردین ۱۳۹۷ کلیه کارت هایی که سال های ۸۰ تا ۹۰ گرفته اند فاقد اعتبار خواهد بود و با کارت های غیر هوشمند قطعا هم مردم و هم نظام اداری ما را دچار مشکل می کنند. از این تاریخ به بعد مردم به هر دستگاهی مراجعه کردند آن دستگاه موظف به دریافت کارت ملی هوشمند از آنان است. این محدودیت بدان منظور است که کارت ملی هوشمند هر چه سریعتر وارد چرخه عملیاتی شود چراکه با اهدافی که در ضمیر این کارت نهفته است می توان دریچه ای جدید به سوی دولت الکترونیک باز کرد.

وی در ادامه از فراوانی نام هایی که در ۵ ماهه امسال خبر داد و گفت: مجموع نام‌های انتخابی پسران در ۵ ماهه سال ۹۶ توسط والدین آن‌ها، تعداد ۲ هزار و ۳۳۸ مورد مربوط به نام مبارک علی و اسامی ترکیبی با نام علی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: نام امیرعلی با بیشترین فراوانی در صدر جداول اسامی مرکب با نام علی و سایر اسامی برگزیده توسط مراجعان و والدین نوزادان بوده است.

انتهای پیام/