به گزارش پایگاه خبری ربیع، یکم مهرماه ۱۴۰۴، مدارس اصفهان با حضور دانشآموزان، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
این روز نماد شروع فصلی نو در زندگی دانشآموزان است؛ فصلی که در آن با همراهی معلمان دلسوز و حمایت خانوادهها، گامهای استوار به سوی آیندهای روشنتر برداشته میشود.
در این راستا مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای آغاز سال تحصیلی گفت: «امسال تمام تلاش ما بر این بوده است که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، فضای آموزشی مناسبی برای دانشآموزان فراهم کنیم.
سال تحصیلی ۱۴۰۴ در اصفهان، همراه با برنامههای آموزشی نوین و تمرکز بر مهارتآموزی، نویدبخش نسلی است که همواره آمادهی پاسخگویی به چالشهای آینده و ساختن ایران بزرگ و پیشرفته خواهد بود.
مدارس شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان پس از تابستانی نسبتاً کوتاه، بار دیگر درهای خود را به روی دانشآموزان گشودند تا فصل تازهای از آموزش، تربیت و شکوفایی استعدادها را رقم زنند.
این روز در حالی آغاز شد که همه اقشار جامعه آموزشی از مدیران و معلمان گرفته تا والدین و دانشآموزان، با امید و انگیزهای مضاعف به استقبال سالی پر از فرصتهای نوین رفتند.
امسال همچون سالهای گذشته در مدارس شهر اصفهان علاوهبر کلاسهای تقویتی، مهارتافزایی و برنامههای فرهنگی متنوعی که برای غنیسازی فضای یادگیری در نظر گرفته شده، در راستای تقویت سلامت جسمی و روحی دانشآموزان و ارتقای مهارتهای اجتماعی و فرهنگی آنها، همچنین فراهم کردن بستر مناسب برای شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی تقویت روحیه همکاری، مسئولیتپذیری و مشارکت اجتماعی در دانشآموزان برنامههای ورزشی و پرورشی متنوعی مهیا شده است.
مراسم نمادین زنگ شکوفهها در مدارس مختلف اصفهان با حضور مدیران آموزش و پرورش، مسئولان شهری و معلمان برگزار و در این مراسم بر اهمیت نقش تعلیم و تربیت در شکلدهی به آینده کشور تأکید شد.
از سوی دیگر پیامهای تشویقی و امیدبخش معلمان به دانشآموزان، فضای معنوی خاصی ایجاد کرد و همه را به تلاش و همت بیشتر فراخواند.
گفتنی است، در سال تحصیلی ۱۴۰۴، آموزش مدارس اصفهان علاوهبر تاکید بر دروس رسمی به موضوعات مهارتی، پرورش اخلاقی و فعالیتهای اجتماعی دانشآموزان نیز توجه ویژهای خواهد داشت، همچنین
در برنامههای سال جدید، بهرهگیری از فناوریهای نوین آموزشی، توسعه زیرساختهای فضای مجازی و ایجاد کلاسهای تعاملی از اولویتهایی مهم محسوب میشود که میتواند آموزش را متناسب با نیازهای قرن ۲۱ پیش برند؛ از سوی دیگر همکاری والدین و نهادهای فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان با مدارس برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی، نقطه قوتی ارزشمند به شمار میآید و میتوان گفت، این همافزایی و مشارکت گسترده، امید به شکلگیری نسلی آگاه، مسئولیتپذیر و خلاق را افزایش داده است.
در مجموع آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ در اصفهان، نه تنها یک رخداد آموزشی بلکه رویدادی فرهنگی و اجتماعی است که نشان از تداوم تلاشهای بیوقفه جامعه برای اعتلای دانش و تربیت نسلهای آینده دارد. این روز نویدبخش حرکت به سمت آیندهای روشنتر است که در آن دانشآموزان این شهر تاریخی با تجهیز به دانش، مهارت و اخلاق، نقش مؤثری در توسعه کشور ایفا خواهند کرد؛ در حقیقت اول مهر، نقطه آغازی است که در بطن خود نه فقط آغاز یادگیری بلکه شروع امید به فردایی بهتر را در دل هر خانواده و مدرسه به همراه دارد.
ریحانه راهپیما