به گزارش پایگاه خبری ربیع،   شعار این دوره از نمایشگاه «ما برای وصل کردن آمدیم» است. همچنین در این نمایشگاه و رویداد تخصصی بیش از ۳۸ مسابقه، کارگاه علمی و آموزشی، نشست و پنل تخصصی در زمینه های فن گیم، فن پیج، فن ورک، فن سرمایه، فن نت و فن حکمرانی فقط برای چهار روز برنامه ریزی شده است.

همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه فن آوری و نوآوری اصفهان فن نما، شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان میزبان هیات های تجاری از کشورهای روسیه، عراق، ارمنستان، عمان و ترکیه است.

 حضور در مراسم افتتاحیه رویداد مذکور، بازدید از نمایشگاه و گفتگو با مشارکت کنندگان، شناخت ظرفیت های فناورانه استان در صنایع مختلف، بازدیدهای صنعتی و جلسات تجاری تخصصی، از جمله برنامه هایی محسوب می شود که برای اعضای هیات های تجاری حاضر در اصفهان در نظر گرفته شده است.

در واقع می توان گفت فن نما، یک نمایشگاه همه چیز تمام  است و نمایشگاه فناوری و نوآوری (فن نما) این فرصت را ایجاد کرده تا از یک‌سو دستگاه‌های اجرایی، صنایع و شرکت‌های بزرگ به عنوان متقاضیان فناوری (کارفرما) نیازهای فناورانه خود را اعلام و به نمایش بگذارند و از سوی دیگر مجموعه‌های دانش‌بنیان به عنوان تامین کنندگان فناوری، در جریان این نیازها قرار بگیرند و توانمندی‌های فناورانه خود را در نمایشگاه عرضه کنند و صندوق‌های تامین مالی، انعقاد قرارداد بین مجموعه های مذکور را تسهیل کرده و بر روی ایده‌های جدید، سرمایه‌گذاری ‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان هم از برگزاری مسابقات ملی رباتیک و بازی‌های رایانه‌ای در دومین نمایشگاه «فن‌نما» خبر داده و گفته دومین نمایشگاه فناوری و نوآوری «فن‌نما» با تمرکز بر حوزه‌های فناوری و نوآوری برای عموم شهروندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و شرکت‌ها و حول محور موضوعات مختلفی همچون محیط زیست، سلامت، شهر هوشمند، فولاد، خدمات شهری و… تا سیزدهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می شود.

وی افزوده برنامه‌های ویژه دومین نمایشگاه فن‌آوری و نوآوری «فن نما» شامل بخش آینده‌سازان است که به معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور از دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌پردازد، همچنین مسابقات ملی رباتیک و بازی‌های رایانه‌ای در طول نمایشگاه برگزار می‌شود و برندگان آن معرفی خواهند شد.

وی همچنین اعلام کرده جشنواره صنایع دستی نیز بخشی از برنامه‌هایی است که مراحل نهایی آن در نمایشگاه انجام می‌شود. علاوه بر این، حضور انجمن‌های بین‌المللی اختراعات و اهدای جوایز به برگزیدگان و شرکت هیئت‌های خارجی از ۱۳ کشور از دیگر برنامه‌های شاخص نمایشگاه است.

وی با اشاره به فضای نمایشگاه فن نما تصریح کرده این نمایشگاه با فضایی بالغ بر ۹۰۰۰ مترمربع، محصولات و نیازهای فناورانه مختلف را به نمایش می‌گذارد، همچنین جلسات و گفت‌وگوهای مستقیم بین سرمایه‌گذاران، عرضه‌کنندگان فناوری و تأمین‌کنندگان مالی برگزار می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرده در کنار نمایشگاه دومین ماراتون بازی‌سازچهار۴روزه «شهر من» هم در اصفهان در حال برگزاری است و  خبر خوش برای علاقه ‌مندان بازی‌ سازی اینکه امسال هم در نمایشگاه فن ‌نمای اصفهان از  تا ۱۳ مهر مشتاقان بازی سازی می توانند چها۴ روز جذاب پر از هیجان و یادگیری را در کنار هم تجربه کنند.

 موضوع ماراتون بازی ‌سازی شهر من هم ساخت بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی با محوریت ارتقای فرهنگ شهروندی است.

زهرا زرفشانی