به گزارش پایگاه خبری ربیع،  نگاهی به تجربه سال های گذشته نشان می دهد که تصمیم گیری های درمورد سوخت در بیشتر مواقع پشت درهای بسته اتفاق افتاده و حتی در مورد آن اطلاع رسانی کاملی نشده است. بسیاری تصور می کردند که این رویه در دولت چهاردهم قرار است که تا حدودی تعدیل شده و مسولین پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم باشند. اما به نظر می رسد که این رویه تا حالا تغییر چندانی نکرده است. طوری که کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره صحت و درستی خبر اعمال محدودیت درباره سقف مجاز سوخت گیری با استفاده از کارت سوخت جایگاه داران می گوید که لطفا سوال نپرسید.!

خبرنگار بازار درست در شرایطی که آقای مدیرعامل تمایلی برای ادامه گفتگوی تلفنی نداشته و در تلاش برای پایان بخشیدن به این مکالمه است، دوباره سوال می پرسد که سقف مجاز سوخت گیری در حال حاضر برای پایتخت نشین ها چقدر است؟ اما بازهم همان پاسخ قبلی را دریافت می کند. «لطفا از من سوال نپرسید.!»

سوال سوم خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا خبر کاهش سهمیه سوخت گیری روزانه درست است یا خیر هم با این پاسخ که «لطفا از من سوال نکنید» مواجه می شود.

جالب اینجاست که فعالین صنفی هم این روزها تمایل چندانی برای گفتگو نداشته و پیگیری های بازار برای گفتگو با سخنگوی و رییس اتحادیه صنف جایگاه داران سوخت هم بی نتیجه ماند.

حال سوال اینجاست که وظیفه اطلاع رسانی درباره هر گونه تغییر یا حتی عدم تغییر در مورد سهمیه بنزین بر عهده چه کسی است.؟