“ورزش سه”، ادرسون یک سال بعد از ورود پپ به منچسترسیتی از بنفیکا به خدمت گرفته شد. مربی اسپانیایی گلری می‌خواست که در کار با پا خوب باشد و بتواند کار بازی‌سازی را از دفاع شروع کند. او روی ادرسون اصرار داشت و این دروازه‌بان برزیلی نیز جذب سیتی شد. نتیجه کاملا موفقیت‌آمیز بود و ادرسون پای ثابت موفقیت‌های فراوان سیتی در سال‌های اخیر بوده و او به تمام جام‌های ممکن زیر نظر گواردیولا رسیده است.

در تابستان امسال شایعات جدایی ادرسون شنیده می‌شد ولی با اصرار پپ او ماندنی شد و قید پیشنهادات بالای تیم‌های سعودی را زد.

وقتی از ادرسون در مورد پپ سوال شد او پاسخ داد: «فوق‌العاده است وقتی او از شما تعریف می‌کند. هیچ چیز بهتر از این نیست که مورد قبول مربی خود قرار داشته باشید و اینکه همیشه به شما اعتماد داشته باشید. افتخار می‌کنم پپ گواردیولا به من اطمینان دارد.»

ادرسون ادامه داد: «من فقط یک مرد آرام و متواضع هستم. خارج از فوتبال روی خانواده و بچه‌هایم تمرکز می‌کنم و من حتی فوتبال نگاه نمی‌کنم. من بیرون از زمین سعی می‌کنم یک زندگی عادی داشته باشم. بسیار خوشحال می‌شوم وقتی بچه‌ها را می‌بینم که پیراهن من را می‌پوشند، و تا هر زمان که بتوانم، سعی می‌کنم و مطمئن می‌شوم که وقت و توجهم را به آنها اختصاص بدهم. بسیار خوشحالم که الهام‌بخش آنها هستم.»