به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسین حق‌شناس  افزود: مجموع ناوگان اتوبوسرانی و ون‌های فعال در شهر، مهرماه سال جاری به ۹۰۸ ناوگان می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین قراردادهای خرید اتوبوس‌های دیزلی، ۱۸ متری بی آر تی و برقی در حال انعقاد است که شماری از این ناوگان مهر‌ماه وارد چرخه حمل‌ونقل اصفهان می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به فعالیت سرویس مدارس و بهره‌مندی از سامانه «سفیر مهر»، خاطرنشان کرد: سال گذشته در استفاده از سرویس مدارس، شاهد اعتراضات مردم بودیم که قیمت‌ها عادلانه نیست و نظارت وجود ندارد، اما با فعالیت سامانه سفیر مهر همه اطلاعات به‌صورت هوشمند ذخیره شده است و هزینه‌ها هم هوشمند محاسبه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: راه‌اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه‌ریزی برای اتمام عملیات عمرانی و جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی، طرح تعمیر رایگان دوچرخه برای دانش‌آموزان در ۴ ایستگاه، تجهیز ۸۰ چراغ‌راهنمایی به برق اضطراری، شست‌وشو، نظافت و هرس درختان اطراف مدارس، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، ایمن‌سازی و اجرای طرح‌های ترافیکی در ۳۳۲ مدرسه و زیباسازی و فضاسازی شهر از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد مهر است.

** کنترل خودروهای آلاینده در سطح شهر کنترل می شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان هم در این آیین  از کنترل خودروهای آلاینده در سطح شهر خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلفات باری از پروژه‌های شاخص سازمان حمل‌و‌نقل بار است که با مبلغی بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال برای نخستین بار در سطح کشور اجرا شد.

علی عبداللهی افزود: کاهش نیروی انسانی و امکان رصد تعداد قابل ملاحظه‌ای از خودروهای باری درون شهری از مزایای اجرای این پروژه است.

وی اضافه کرد: مرکز مانیتورینگ و پایش تصویری مراکز معاینه فنی شهر اصفهان دیگر پروژه شاخص سازمان است که با  ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است. این پروژه یک طرح محیط زیستی به شمار می‌رود و با راه‌اندازی آن گام مؤثری برای حفظ محیط زیست و کنترل خودروهای آلاینده در سطح شهر برداشته می‌شود

**سامانه خودکار ثبت تخلفات رانندگی راه اندازی شد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: احداث مرکز کنترل ترافیک در شهرک آزمایش از مهمترین اقدامات موثر در شهر اصفهان است که افزایش ایمنی معابر، کاهش مصرف

سرهنگ اصغر زارع در این مراسم در سالن اجتماعات سازمان قطار شهری اصفهان اظهار داشت: این روزها همه مجموعه‌ها برای بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس با شرایط مناسب تلاش می‌کنند. وی افزود: از یک ماه پیش اقدامات ترافیکی خود را با مسئولان ترافیکی آغاز کرده‌ایم وبا اداره کل آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و سایر دستگاه‌هایی که در این امر دخیل هستند، هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و با شروع سال تحصیلی جدید، آمادگی خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان و همه مراکز آموزشی را داریم.

زارع خاطرنشان کرد: تراکم‌ زمانی و مکانی ترافیک، اصناف ترافیک‌زا، مسدودشدن راستگردهای معابر و موتورسیکلت‌ها از چالش‌های ترافیکی کلان‌شهر اصفهان است.

وی افزود: موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده سهم بالایی از جانباختگان تصادفات شهری را دارا هستند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اقدامات زیربنایی که در یک‌سال گذشته در کلان‌شهر اصفهان با کمک مدیریت شهری انجام شده است، تصریح کرد: احداث مرکز کنترل ترافیک در شهرک آزمایش از مهم‌ترین اقدامات موثر در شهر اصفهان است که افزایش ایمنی معابر، کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی اعمال مقررات را به همراه دارد.وی از راه‌اندازی سامانه خودکار ثبت تخلفات و تجهیز ۲۱ دستگاه موتورسیکلت برای پلیس راهور با هزینه ۶۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: سه ایستگاه پلیس راهور در مناطق ۳، ۵ و ۱۰ کلان‌شهر اصفهان برای ارائه خدمات به شهروندان با همکاری شهرداری احداث شده است.

زارع خاطرنشان کرد: ۲۵ نقطه شهر به سایه‌بان پلیس راهور تجهیز شده است اما با توجه به هوشمندسازی سیستم‌ها حضور فیزیکی پلیس راهور در برخی از معابر ضرورت ندارد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته راه‌اندازی سه سامانه هوشمند ناوگان بار و به روز‌رسانی و افزایش دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه موتورسیکلت‌سواران و نصب نیوجرسی در بزرگراه‌هاست که تأثیر مورد آخر را هیچ کدام از مؤلفه‌های کنترل ترافیک ندارد.

**اصفهان ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی خوبی دارد

در بخش دیگری از این نشست، سرپرست انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اصفهان تنها استانی است که بحران در حوزه حمل‌ونقل و سرویس مدارس ندارد، زیرا در حوزه ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی خوب کار شده است.

امینه طباطبایی  در سی‌ونهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» و آئین آغاز فعالیت ستاد مهر شهر اصفهان و رونمایی از تجهیزات جدید ترافیکی اظهارداشت: ۳۸۰ هزار دانش آموز در شهر اصفهان آغاز سال تحصیلی را پیش رو دارند که این تحول پروژه بزرگی است، در این راستا از برنامه ریزی ای شهرداری در ستاد مهر قدردانی می‌کنم .

زهرا زرفشانی