به گزارش پایگاه خبری ربیع، شاهین آذری در گفتگو با ربیع افزود: همچنین در سه سال گذشته جواز تاسیس برای ۳۳۰۴ واحد صنعتی صادر شده که در این زمینه ۱۶۴۱ میلیارد و ۷۷۶ هزار و ۹۶۵ ریال سرمایه گذاری نیز صورت گرفته  و ۳۴۶ طرح توسعه نیز در این حوزه انجام شده است.

**۱۲۶۷۰ درخواست اکتشاف معدن

وی ادامه داد: در بخش معدن نیز ۱۲ هزار و ۶۷۰ درخواست اکتشاف ارائه شده که ۲۴۳ پروانه اکتشاف صادر شده که ذخیره قطعی گواهی نامه کشف ۸۱ هزار و ۷۰۶ هزار تن بوده است.

به گفته مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان، در سه سال گذشته ۲۳۸   پروانه بهره برداری معدن جدید و تمدید مجدد صادر شده که زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهارداشت: بیشترین اجازه برداشت در حوزه معادن،طرح های عمرانی، شن و ماسه رودخانه ای وخاک تونان  با ۶۶۰ مورد بوده است که زمینه استخراج ۳۵ میلیون و ۹۴۹ هزار تن را فراهم کرده است.

** ایجاد اشتغال ۲۰ هزارنفری جدید در بخش صنعت استان

  • وی در بخش دیگری از این گفتگو به تکمیل و به بهره برداری رسیدن ۸۳۴ طرح توسعه واحدهای صنعتی موجود با سرمایه گذاری ۶۰ همت و اشتغال ۷۳ هزار نفر اشاره و عنوان کرد: در همین راستا پنج جلسه کارگروه تنظیم بازار استان نیز با ۳۱ مصوبه اجرا شده و ۱۲ مصوبه در دست اقدام نیز در حال اجراست.

آذری افزود: در دولت گذشته(دولت سیزدهم) بیش از ۲۰۰۰ کارت بازرگانی جدید صادر و ۲۸۷۷ کارت بازرگانی نیز تمدید شد  و ثبت سفارشات واردات کالا به استان ۳۳ هزار و ۷۱۴ مورد به ارزش ۱۳۲۵۰.۹ میلیون دلار بود.

 وی بیان داشت: همچنین صادرات از استان به لحاظ وزن ۶۶۷۵۳۰۹.۱ تن بود که ارزشی بالغ بر ۴۲۶۳.۲ میلیون دلار داشت و واردات به استان از نظر وزن ۷۶۲۰۹۱.۲ تن بود و افزون بر ۲۳۰۰ میلیون دلار ارزش داشت.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین از بهره برداری از ۱۲۶۴ طرح نیمه تمام صنعتی نیز خبر داد و گفت: برای راه اندازی این واحدها  ۵۰ همت سرمایه گذاری شده است و ایجاد اشتغال ۲۰ هزارنفری جدید در بخش صنعت استان اتفاق افتاده است.

زهرا زرفشانی