به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در تولید نهال‌های اصالت دار باغبانی و بذر‌های گلخانه‌ای حائز رتبه برتر است. مهرداد مرادمند در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن به مناسبت هفته جهادکشاورزی گفت: در این هفته با اعتباری بالغ برپنج هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال از ۹۰ پروژه بخش کشاورزی بهره‌برداری می شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر بخش خصوصی سرمایه گذاری بسیاری در بخش کشاورزی کرده است و عمده سرمایه گذاری در طرح های مورد افتتاح در سالجاری و در این هفته توسط بخش خصوصی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: در این هفته ۳۳ پروژه آب ‌وخاک، ۲۵ طرح باغبانی و گلخانه ای و ۱۶ طرح در حوزه دام و طیور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم با ۵۰ هزار هکتار کشت بیشتر از پارسال را در استان اصفهان، از دیگر دستاورد‌های امسال بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهارداشت: پیش بینی می‌شود امسال در استان اصفهان برداشت گندم به ۲۷ هزار تن برسد.

مرادمند به کشت استراتژیک غلاتی همانند گندم و جو نیز اشاره کرد و بیان داشت: در بحث بذر غلات، مرکز تحقیقات در حال فعالیت است و اتفاق خوبی که در سنوات اخیر افتاده، دستیابی به ارقام مناسب و مقاوم با شرایط منطقه و تنش هایی همچون شوری، خشکی و کم آبی است.

وی ادامه داد:بر اساس برنامه ریزی انجام شده میزان تولید غلات در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۵ میلیون افزایش یافته بود و مقرر و برنامه ریزی شده است  که در سال ۱۴۲۰ این میزان به ۱۷۵ میلیون تن برسد.

مرادمند افزود: در صورتیکه ارقام اصلاح شده در زمان مناسب در اختیار کشاورزان قرار گیرد و به شرط تامین آب، روند افزایش تولید را خواهیم داشت و پژوهشگران جهادکشاورزی در حال اصلاح وتهیه بذر‌هایی متناسب با شرایط اقلیمی استان هستند.

وی افزود: تولید غلات دارای بهره وری و معرفی اقلام جدید برای مناطق دارای مشکل اقلیم و شوری، بخشی از رسالت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ما است.

مرادمند در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر در زمینه تامین نهاده‌های دامی هم با حمایت دولت سیزدهم به وضعیت مطلوبی دست پیدا کرده ایم.

زهرا زرفشانی