به گزارش پایگاه خبری ربیع، رسول داوودی گفت: در حال حاضر پروژه ساخت بلوار شهید قاسم سلیمانی، یادمان شهدای گمنام  و میدان مهندس و بلوار دانشگاه عملیات اجرایی و عمرانی آن آغاز شده است.

وی در تشریح ویژگی های بلوار شهید سلیمانی گفت: برای اجرای این پروژه شهری ۵۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که شامل زیرسازی، آسفالت، جدولگذاری، احداث پل و احرای عملیات رروشنایی است.

شهردار زیار ادامه داد: با عملیاتی شدن این طرح، جاده زیار به جرقویه دو بانده می شود و سهولت در رانندگی و رفع یکی از نقاط حادثه خیز از دیگر مزیت هایی است که به شهر افزوده می شود.

وی به ساخت یادمان شهدای گمنام در پارک بانو مجتهده امین نیز اشاره و بیان داشت: این طرخ هم اکنون آماده بهره برداری است و یکی از زیباترین المان هایی است که در سطح استان اجرا شده است و برای ساخت و تکمیل آن ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

داوودی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال ۲۳۵ میلیارد ریال بودجه برای شهرداری زیار پیش بینی شده که ۶۰درصد آن صرف پروژه های عمرانی می شود، گفت: در سالجاری همچنین بزرگترین کتابخانه عمومی شرق استان در این شهر در حال ساخت است و این بنا در فضایی به مساحت ۸۰۰ مترمربع فضای کتابخانه ای در پردیس شماره ۲ این شهر طراحی گردیده و در کنار آن ۱۰ هزار مترمربع فضای باز تاویه شده است. وی اعلام کرد: این کتابخانه و مجموعه فرهنگی ورزشی دارای ۳ سالن مطالعه ویژه برادران، خواهران و کودکان و نوجوانان، مخزن کتاب، سالن آمفی تئاتر، سرویس بهداشتی، آلاچیق و فضای سبز و مبلمان شهری است و در کنار آن فضای بازی  و انجام فعالیت های ورزشی همچون شطرنج، پینگ پنگ و … در نظر گرفته شده است.

شهردار زیار ادامه داد: برای تکمیل و آماده سازی این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال در مدت زمان یکسال و نیم در نظر گرفته شده و تاکنون بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عاطفه بازفتی