مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دشمنان، معاندان و مخالفان با صرف هزینه‌های کلان، تلاش می‌کنند از یک سو با تشدید فشارها، ایجاد موانع و اخلال در امور کشور و ملت ایران، مانع گشایش‌ها و پیشرفت‌ها شوند و از سوی دیگر، با تبلیغات زهرآگین، به دنبال القای به بن‌بست رسیدن ملت ایران به دلیل ایستادگی در برابر غرب و آمریکا هستند. آنان از طریق عوامل داخلی خود، به دنبال القای این تحلیل غلط به ملت ایران هستند که تنها راه عبور از موانع و رسیدن به گشایش‌ها و حل مشکلات اقتصادی کشور، سازش و کنار آمدن با آمریکا از طریق مذاکره است چنانچه در روزهای اخیر برای چندمین باراین صدای ناهمگون در بعضی رسانه‌ها دیده می‌شود که سخن از مذاکره و کنار آمدن با دشمن می‌کنند. با نگاهی صحیح به چهل و چند سال گذشته و دوران پر فراز و نشیب گام اول انقلاب، می‌توان دریافت، این نگاه دشمنان و عوامل آن در داخل کشور، یک نگاه غیر علمی و غیر واقعی است. نگاه صحیح آن است که سال ۱۴۰۳ را با وجود فشارها و تشدید جنگ اقتصادی دشمن، سال فرصت‌ها برای گشایش‌ها و شکوفایی‌های بیشتر و شتاب گرفتن سرعت پیشرفت کشور بدانیم. با تحلیل درست شرایط و وضعیت در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، می‌توان به درستیِ داشتن نگاه فرصت‌محور به امسال پی برد. اکنون تنها کشوری که روی پای خود ایستاده و در مقابل گردن کلفتی آمریکا قد خم نمی‌کند ایران است که البته ارتباطات و وضعیت فعلی دنیا و حرکتهای برخی کشورها در مقابله و مخالفت با آمریکا در راستای منافع ایران است و فرصتی خارجی است که با ید از آن بخوبی استفاده شود این فرصت مناسبی است که می‌توان به دنیا فهماند تنها کشور مخالف و درگیر با امریکا ایران نیست بلکه دیگران نیز از او بیزارند هرچند اکنون رأس هرم مخالفت قرار ندارند.

اگر تصور دشمنان و در رأس آنها آمریکایی‌های خبیث و جنایتکار این بود که با فشارها و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی می‌توانند ملت ایران را به تسلیم و سازش وادار کنند، در سطح ملی نشانه‌های بسیج‌شوندگی ملت برای غلبه بر این نقشه دشمن بیش از هر زمان دیگرو آمادگی برای تحقق شعار جهش تولید آشکار شده است. رفتار اقتصادی مردم و پدیدآیی نوعی نگاه مثبت به تولیدات و کالای داخلی از یک سو و اراده عمده مسئولان کشور در مقابله باغرب برای کمک به ایران از سوی دیگر، همه زمینه‌های ذهنی لازم برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» را فراهم کرده است. زمینه‌های عینی برای تحقق این شعار از جهات گوناگون با توجه به منابع کشور و نیروهای متخصص و زیرساخت‌های شکل گرفته در سال‌های گذشته، کاملاً فراهم است. «جهش تولید» باطل‌السحر جنگ اقتصادی دشمن، ایجاد رونق اقتصادی، کاهش تورم، ایجاد اشتغال، افزایش قدرت خرید مردم و بهبود وضعیت معیشت آحاد جامعه خواهد بود مشروط بر اینکه همت مسئولان در سال جاری، در راستای جهت دادن به وحدت، همدلی و حالت بسیج‌شوندگی مردم، در حوزه اقتصاد برای تحقق شعار «جهش تولید» باشد. سوابق نشان از این دارد که ملت ایران، ملت تبدیل‌کننده تهدیدها به فرصت‌ها است. به همین دلیل در سالی که دشمنان تصور می‌کنند با تحریم‌های‌شان ملت ایران را به زانو درآورده و از این رهگذر، این ملت را به تسلیم و سازش وادار خواهند کرد، جهانیان شاهد پدیدآیی نشانه‌های شکوفایی اقتصادی ملت ایران با مشارکت مردم در جهش تولید به حول و قوه الهی خواهند بود. در سطح منطقه‌ای، همه چیز از روند تثبیت قدرت منطقه‌ای و حتی جهانی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد. در سال‌های اخیر، آمریکایی‌ها به همراه متحدان اروپایی و منطقه‌ای خود، بسیار تلاش کردند تا موقعیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت برتر، تثبیت نشود؛ اما واقعیات صحنه به گونه‌ای است که آنان در این امر موفق نشده و در آینده نیز هرگز موفق نخواهند شد. بر عکس، در سطح بین‌المللی دشمنان ایران و در رأس آن آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، روند انزوا داشته و دولت آمریکا هرگز قادر به تغییر در این روند نیست چنانچه بسیاری از سردمداران گذشته آمریکا افول آمریکا را در نزدیکی‌ها بیان می‌کنند و این موضوع را تأیید نموده‌اند. متحدان آمریکا نیز چنین روندی دارند. روابط راهبردی ایران با کشورهای شرقی و از جمله چین و همسایگان و سایر کشورهای منطقه، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی به عنوان یک قدرت نوظهور جهانی به رسمیت شناخته شده است. بنابراین مسئولان کشور و همه جریان‌های سیاسی و ملت ایران، هوشمندانه باید از فرصت‌های بی‌نظیر پیش رو برای عبور از موانع و چالش‌ها، ایجاد گشایش‌ها و سرعت‌بخشی به پیشرفت کشور استفاده کنند.

چنانچه رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی نوروزی امسال فرمودند: دشمن در قضیهٔ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی پیگیر است، فعال است. ما هم باید فعال باشیم، باید پیگیر باشیم. بایستی مصمم در این راه حرکت کنیم. با فکر درست و تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی. برای اینکه اقتصاد کشور شکوفا بشود همهٔ چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک کشور باید به کار بیفتد. همه باید تلاش کنند. هم از زیرساختهای کشور استفاده بشود، هم از ابتکارات مردمی استفاده بشود، هم از قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی استفاده بشود.

بنابراین، باید همگان هوشیار باشند و تحت تأثیر جنگ روانی دشمن قرار نگیرند. بیش از همه، نیروهای انقلابی و رسانه‌های جناح مؤمن و انقلابی کشور که قاطبه ملتند باید هوشیار بوده و با تحلیل‌های درست شرایط و زمینه‌های بهره‌مندی بیش از پیش از این فرصت‌ها را برای کشور و نظام فراهم کنند.

مظفر حاجیان