مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حضور در انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است چراکه هر یک از واجدین شرایط رای دهنده به وظیفه عمل می کنند وبا عمل به وظیفه ملی و دینی سرنوشت آینده را رقم خواهند زد. این انجام وظیفه در دوران انقلاب بارها تکرار شده است و مردم پای صندوقهای رای رفته و به وظیفه عمل نموده اند. و اکنون در یازدهم اسفند ۱۴۰۲ملت ایران برای چهل و چندمین بار، زیباترین و گسترده‌ترین جلوه‌های مردم‌سالاری دینی را به نمایش خواهد گذاشت. مردم سالاری دینی در کشور ایران محصور در شکل انتخاباتی آن نبوده و در نظام اسلامی و انقلابی ایران مردم اساس و پایه و قاعده حکومت محسوب شده و مردم صاحب انقلاب و کشورند و در تمامی صحنه‌ها اعم از راهپیمایی ها، جنگ و دفاع، رسیدگی به محرومان، خنثی سازی دسیسه‌ها و فتنه‌های رنگارنگ، مقابله با تحریم‌ها و فشارها، انتخابات و… نشان داده‌اند که برای دفاع از عظمت، اقتدار و امنیت کشور در میان میدان هستند.

اینک در ایام نزدیک به چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب، در شرایطی به استقبال انتخابات سیزدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری می‌رویم که شیطان بزرگ و دشمن جرار و نابه‌کار پس از شکست‌های پی درپی در میدان مقاومت و سرخوردگی از ناامیدسازی و ناراضی سازی ملت ایران، همچنان برای ناامید سازی در بوقهای رسانه ای خود نفس شیطانی اش را می دمد تا به خیال خام خود مردم را از حضور و مشارکت در انتخابات مایوس و منصرف کند؟ اما ملت ایران خوب میداند که شرط اول تشکیل مجلس قوی برای حل مشکلات کشور مشارکت حداکثری است! هر چه مشارکت مردم بالاتر باشد مجلس پشتوانه قوی تری خواهد داشت و از توان بیشتری برخوردار خواهد بود. هر چند شواهد و قرائن نشان می‌دهد دشمن عزم خود را برای بهره گیری از تمام ظرفیت شبکه نفوذی خود برای دلسرد کردن مردم از حضور در حماسه انتخابات پیش رو جزم کرده است.اما ملت همچون گذشته در روز یازدهم اسفندماه نشان خواهند داد که علی رغم همه مشکلات و تنگناهای معیشتی در صحنه اند و برای دسترسی به حقوق خود و تعیین سرنوشت کشور محکم و استواردر میدان ایستاده است.

از نظر مردم ایران، حضور در صحنه، تضمین کننده امنیت کشور، درست ترین اقدام برای اصلاح امور  و حلال مشکلات است. از طرفی انتخاب جوانان پرشور و پرانگیزه و توانمند در کنار افراد مجرب و دارای سابقه خوب نمایندگی و اجرایی می تواند مجلس قوی را تضمین کند.آنچه امروز در دنیا می گذرد علی الخصوص مسئله غزه و ظلم آشکار استکبار بر یک گروه اندک انسانی که دست خالی هستند عزم مردم ما در انتخابات را قوت می بخشد و انگیزه مردم را برای حضور پررنگ‌تر از همیشه در دفاع از استقلال و امنیت کشور بیشتر نموده و دنیا خواهد دید که این انگیزه قوی در میدان انتخابات شگفتی‌ساز خواهد شد. از این رو بزرگنمایی مشکلات و زیر سؤال بردن ارکان مؤثر در انتخابات با هدف دلسرد کردن مردم در دستور کار دشمن خارجی و شبکه همکار دشمن در داخل قرار گرفته است. از دشمن جز دشمنی و تلاش برای ناامیدی و دلسرد کردن مردم انتظاری نیست، اما دلسرد کردن مردم از سوی برخی چهره هایی که زمانی خود مسئولیت داشتند و باید برای مشکلات پاسخگو باشند با هر انگیزه و بهانه‌ای غیرقابل توجیه و به طور قطع و یقین ریختن آب به آسیاب دشمنان و اقدامی ناصواب و تکمیل کننده پازل دشمن است.

حقیقت تلخ این است که مردم علاوه بر آثار تحریم‌ها و فشار دشمن، سوءمدیریت، عملکرد ضعیف و فرصت سوزی‌های برخی مسئولان در رده ها و دوره های مختلف را نیز در بروز و تشدید مشکلات مؤثر دانسته و در این راستا مجلس یازدهم را نیز بی تقصیر نمی‌دانند.واقعیت این است که عملکرد مجلس فعلی نشان داده که در نظارت و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم موفقیت چندانی نداشته است گر چه نسبت به مجالس دیگر از وجهه انقلابی خوبی برخوردار بوده است. اما چاره کارچیست که مشکلات حل شود؟ در حالیکه کاملاً روشن است دشمنانِ اقتدار و عظمت ایران، بیش از موشک‌های راهبردی ایران از پشتوانه مردمی نظام اسلامی و حضور پررنگ و یکپارچه مردم ایران می‌ترسند. دشمن از ایران قوی و مقتدر هراس دارد و انتخابات مهم‌ترین نماد پشتوانه مردمی نظام است. بدیهی است که دشمن اگر نتواند مردم را از حضور پررنگ در صحنه انتخابات مأیوس کند برای تشکیل مجلسی ضعیف و ناتوان تلاش خواهد کرد، مجلسی که نمایندگانش از موضع گیری علیه دشمن بترسند و یا به سبک زندگی و تمدن بیگانه دلبستگی داشته و به خاطر علایق فرهنگی و مفاسد اقتصادی در جهت رضایتمندی دشمن حرکت کندیا از تجربه لازم برخوردار نباشد یا از انگیزه و نشاط حرکت جهادی بهره نداشته باشد! اینست که در انتخاب باید هم به حضور جوانان در مجلس توجه شود هم به حضور افراد مجرب و باسابقه ای که شناخت کافی از شرایط کشور و قوانین و اجرائیات کشور داشته باشند.اگر اینگونه شد یعنی حضور و مشارکت قوی وجود داشته باشد و مجلسی متشکل از نیروهای جوان کارآمد و افراد مجرب شد این مجلس قوی و مقتدر خواهد بود و درهای حل مشکلات باز می گردد. مردم فهیم و بصیر ایران انقلابی تصمیم خود را برای حضور گسترده در انتخابات پیش رو خواهد گرفت و عزم خود را برای تشکیل مجلس توانمند، شجاع و حزب‌اللهی و انقلابی  و مجرب جزم می نماید. تجربه مجالس پیشین مردم را بر آن داشته تا فارغ از دغدغه‌های حزبی و جناحی برای حل مشکلات کشور و حفظ آبرو، عظمت، اقتدار و امنیت کشور، به افراد مؤمن، انقلابی، جهادی، شجاع، کارآمد، کاربلد، پاک‌ دست، خوش‌سابقه، با تدبیر، غیور، باانگیزه قوی، ضدفساد، مردمی و متعهد رأی دهند. مردم ایران خود راپیرو ولایت و امامت می‌دانند و در انتخابات، با تشکیل مجلسی قوی سیلی محکم‌تری به دشمن خواهند زد و تردیدی نیست که مجلس قوی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تشکیل ایرانی نیرومند و مقتدر محسوب می‌شود.

مظفر حاجیان