زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سومین روز از ماه شعبان المعظم مصادف است با میلاد باسعادت آموزگار شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع). در چنین روزی شهر مدینه غرق در شادی و سرور شد. خداوند بار دیگر رحمتی بر زمین ارزانی داشت. چه حس و حال وصف ناپذیری در خانه علی (ع) برپاست. اینک نوزادی نورانی در آغوش پیامبر (ص) می‌درخشد. خدا نوری را در آسمان امامت روشن می‌سازد که به برکت وجودش اسلام حفظ گشته و او پاسدار حریم دین الهی خواهد شد و در این مسیر از هر آنچه که در نظرش عزیز بود گذشت تا مبادا دین خدا به خطر بیفتد.

امام حسین (ع) پاسدار اسلام برای دفاع از ارزش‌های انسانی و دینی قیام کرد و در برابر ظلم زمانه ایستاد تا با خون سرخ خویش ریشه‌های درخت اسلام قوی‌تر شود و هیچ نااهلی نتواند گزندی بر آن وارد کند. این امام همام با شهادت و جان فشانی سیلی محکمی بر دهان دشمنان اسلام زد تا نفس دین الهی به شماره نیفتد.

اباعبدالله(ع) نه تنها آموزگار شهادت بلکه معلم شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است و به تمام آزادگان جهان آموخت اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. مرد میدان با گذر از تعلقات دنیوی به همه مشتاقان رهایی از بند ظلم و جور درس مردانگی آموخت تا تاریخ همیشه برای چنین آزادمردی ببالد. عزت را می‌توان از امام حسین (ع)آموخت که بهترین الگو برای عزت طلبی و سعادتمندی است.امام حسین(ع) خطرها را بر جان خرید و بدون ترس از دشمنان حماسه‌ای ماندگار را خلق کرد.

در عظمت سیدالشهدا (ع)همین بس که سرنوشت اسلام با حرکت و قیام او تغییر کرد و اگر نبود رشادت و شجاعت مثال زدنی‌اش نامی از اسلام باقی نمی‌ماند و در گذر تاریخ فراموش می‌شد. آری اسلام پایداریش را به قیام، فداکاری و از خودگذشتگی حسین (ع) مدیون است. بزرگ‌ترین پاسدار اسلام تمام هستی‌اش را در کف دست گرفت و از آنها گذشت.

یاری رسان دین خدا با پاسداری از اسلام الگوی تمام پاسداران وطن است که با رشادت و شجاعت برای حفظ دین اسلام و ارزش‌های انقلاب از جان خویش گذشتند و با بصیرت در بزنگاه‌هایی که دشمن تمام نیروی خود را برای نابودی وطن به کار گرفته با هوشیاری و با اطاعت از ولی امر مسلمین از خاک وطن دفاع کردند. چه الگویی بهتر از امام حسین که می‌تواند الگوی پاسداران وطن باشد.امید است سبزپوشان وطن با تاسی از سیره اباعبدالله(ع) حریم وطن را از هر چه پلیدی و نیرنگ است حفظ کنند.

نجمه کریمیان