به گزارش پایگاه خبری ربیع، اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند. که از این تعداد بالغ بر ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مربوط به دوره ابتدایی هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان درگفتگو با کیمیای وطن درباره بهره گیری دانش آموزان ابتدایی از مجلات رشد و بهره گیری از مطالب علمی و محتوای غنی آن گفت: استفاده از مجلات رشد تأثیرات بسیار مهم تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی در بر دارد از این رو مجلات رشد در دسترس دانش‌آموزان ابتدایی اصفهان قرار می‌گیرد.

وجیهه فاضل، با اشاره به اینکه یکی از راههای ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در جامعه، ایجاد رغبت و در دسترس قرار دادن منابع برای مطالعه آنها در سنین کودکی و اوایل نوجوانی است افزود: محتوای پیش‌دبستانی برای امسال مورد تأیید وزارتخانه آموزش و پرورش قرار گرفت؛ محتواهای ارائه شده بسیار غنی هستند و چالش‌هایی که برای تهیه این محتواها وجود داشت برطرف شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه سال آینده ثبت‌نام پیش از موعد در کلاس اول دبستان نخواهیم داشت و مدیران مدارس و مراکز پیش‌دبستانی این مورد را موردنظر داشته باشند یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های آموزشی دوره‌های ابتدایی باید به نحوی باشد که جزئیاتی از قلم نیفتد زیرا آموزش ابتدایی ظرافت‌های بسیاری نسبت به آموزش در دوره‌های دیگر دارد.

وی افزود: آموزش کودکان از سن صفر تا ۱۲ سالگی در حوزه معاونت آموزش ابتدایی قرار دارد و این بازه مهم‌ترین دوره رشد انسان است و به همین جهت توجهی بسیاری را می‌طلبد و باید فرهنگ تمرکز بر روی این بازه زمانی را نهادینه کرد.

فاضل گفت: جلسات توانمندسازی برای مدیران و مربیان برگزار شد؛ همچنین مدرسان میانی در اردیبهشت‌ماه سال گذشته آماده‌سازی شدند تا مربیان پیش‌دبستانی نواحی و مناطق استان را آموزش دهند و از این مدرسین برای برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده شود.

وی در رابطه با اجرای طرح های موثر برای به حداقل رساندن بازماندگان تحصیل گفت: طرح «شهید محمود وند» با تلاش مجموعه استان در سال گذشته به نحو مطلوبی انجام شد و برای سالجاری با جدیت بیش‌ازپیش باید پیگیری شود.

وی درباره نظارت بر واحد های آموزشی ابتدایی ادامه داد:بازدیدهای صورت‌گرفته بادقت انجام شود و بازخوردهای متناسب با وضعیت آموزشی به واحدهای فعال داده شود تا نواقص برطرف و نقاط قوت تقویت شوند.

فاطمه جلالی