زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در مورد روز جهانی دیابت و اقداماتی که توسط مدیریت درمان درراستای اقدامات پیشگیرانه انجام شده است به خبرنگار کیمیای وطن گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار مراجعه سرپایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی اصفهان پذیرش شدند و خدمات به بیماران در بخش درمان مستقیم ارائه شد.

دکترمحمد رجالی ،با اشاره به اینکه نسبت مراجعه کنندگان سال ۱۴۰۱به مراکز درمان تامین اجتماعی نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۴ درصدی داشته است افزود:پارسال ۱۲۰ میلیارد تومان برای خدمات درمانی به بیمه شدگان هزینه شده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۰ میلیون ویزیت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان بیان کرد: ویزیت بیماران در استان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

*اعمال جراحی در بیمارستان شریعتی به ۵۰هزارعمل رسید

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت در بیمارستان دکتر شریعتی در ۱۸ ماه گذشته حدود ۲۸ درصد افزایش عملکرد عمل جراحی داشته ایم که عمل جراحی در این بیمارستان از ۳۸هزارعمل به ۵۰ هزار عمل افزایش داشته است که این موفقیت ها میسر نمی شد بجز کمک و همدلی همه همکاران در کادر درمان و پشتیبانی.

دکتر رجالی با اشاره به جمعیت ۳۷۰۰نفر بیمه شده و ظرفیت بالا در استان اصفهان گفت :در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار پرونده بیماری های مزمن درمدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تشکیل شده است که اغلب شامل بیمه شدگان مبتلا به دیابت می باشد.

وی تاکید کرد: با داشتن برنامه‌های مدون می‌توان علاوه بر مراقبت و درمان بیماران دیابتی در حوزه پیشگیری نیز خدمت رسانی کنیم.

*باید کیفیت درمان را در مراکز درمانی افزایش دهیم

دکتر رجالی، افزود: باید در بحث بیماری های مزمن مانند فشار خون و دیابت و حتی پوکی استخوان کیفیت درمان را در مراکز درمانی افزایش دهیم تا بتوانیم از بستری بیماران در بیمارستانها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به افزایش اعمال جراحی در بیمارستانها گفت: در بیمارستان دکتر شریعتی در ۲ماه گذشته ۵ عمل جراحی تومور مغزی با کیفیت بالا انجام شده و همچنین جراحی قلب و جراحی اطفال هم در حال انجام و گسترش است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، ادامه داد :ما باید در تمام ۳۱ مرکز درمانی استان با بالا بردن کیفیت مراقبت از بیماران نه تنها در بیماری دیابت بلکه در سایر بیماری ها از جمله مبتلایان به پوکی استخوان سطح سلامت بیمه شدگان را بالا برده و پیشگیری و درمان کنیم تا بتوانیم از بستری غیر ضروری بیماران داخلی که هزینه بر بوده در بیمارستانها جلوگیری نماییم .علاوه بر کاهش هزینه ها تا حد امکان تخت های بیمارستان را برای انجام عمل جراحی بزرگ و لازم آزاد سازیم.

وی افزود: به مناسبت ۲۳ ابان روز جهانی دیابت در مرکز دیابت شهید شعبانی تامین اجتماعی خدماتی از جمله مشاوره های چهره به چهره به بیماران و خانواده آنها ، مدیریت کنترل دیابت ، تغذیه وکنترل وزن.مشاوره زخم دیابت و پیشگیری از آن،غربالگری فشارخون و قند خون وپاسخگویی به سوالات بیماران مربوط به آزمایش و داروهای دیابت و انجام اقداماتی نظیر انجام تستABI ،معرفی محصولات مفید جهت بیماران دیابتی و همچنین در راستای رسیدگی به وضعیت مبتلایان به دیابت تیپ ۱ جلساتی برگزار شد.

زهرا نصیری