مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارروز پنجشنبه اعضاء شورای نگهبان، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این شورا، نکاتی را درخصوص وظایف قانونی شورای نگهبان بیان و تاکید کردند:همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند.

اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در ابعاد داخلی و خارجی و تلاش و تبلیغات گسترده‌ دشمن برای ناامیدکردن مردم از شرکت در انتخابات، اتخاذ راهکار مناسب برای فراهم کردن زمینه حضور پر شورمردم در پای صندوق رای را ضروری می کند. اینکه مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای محترم نگهبان این توصیه مهم را متذکر می شوند نشان از اهمیت و ارزش حضور پرشور مردم در انتخابات است که می تواند کشور وحدت و اقتدار کشور را به دنیا گوشزد کند و دشمنان را برای چند دهمین بار مایوس و دوستان انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان را امیدوارتر نماید. تردیدی نیست که حضور چهره‌های شاخص از طیف‌های مختلف سیاسی که معتقد به مبانی اسلام و آرمانهای امامین انقلاب و مردم باشند، ورود بی‌طرفانه و منصفانه رسانه‌ها بطور اعم برای معرفی شاخص های تراز ملت مومن ایران اسلامی و نیروهای متدین، انقلابی، متخصص و متعهد از جمله راهکارهای پرشور کردن انتخابات پیش رو است.

در شرایط فعلی لازم است مردم برای ناامید کردن دشمن و تجدید و نوسازی نقش قانونگذاری و نظارتی مجلسی که راس قواست در معرفی افراد به خصوصیاتی مانند مردمی بودن، کفایت، ایمان، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به استفاده از توانمندی‌های داخلی، امیدواری به آینده و اعتقاد به جوانان توجه ویژه لحاظ گردد. قطعا حضور نیروهایی با خصوصیات ذکر شده ازگرایش‌های سیاسی مختلف داخل نظام می تواند تنور انتخابات را داغ و حضور مردمی را پرشور نماید.

فضای مجازی و رسانه‌ها باید بدون گرایش به جناح و حزب سیاسی خاص با تولید برنامه‌های محتوایی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند و صد البته که در معرفی شاخص ها از گزوه گرایی پرهیز نمایند و ملاکها و معیارهای اساسی را بدون تعصب حزبی برای مردم تبیین نمایند.

با توجه به تبلیغات گسترده ای که دشمن در ناامیدی مردم در برنامه دارد از طرفی مشکلات معیشتی مردم و گلمه مندی از عدم مهار تورم به معنای واقعی کلمه و سایرمشکلات اقتصادی و تلاش رسانه‌های معاند برای تقویت موج ناامیدی در جامعه به منظور جلوگیری از برگزاری انتخابات پرشور، نقش احزاب سیاسی، گروه‌های مختلف و حتی افراد تاثیرگذار کشوری، ملی، منطقه ای و محلی، حتی فامیلی برای تشویق مردم به حضور حداکثری در این رویداد مهم سیاسی بیش از گذشته احساس می‌شود.بدینجهت مسئولیت ها عمومیت دارد و هر کسی در هر جایگاهی باید در این راستا ایفای نقش نماید چرا که مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات پیش رو به تعبیری رفراندم “آری” مجدد به مقبولیت نظام خواهد بود آنگونه که مقام معظم رهبری نیز حضور پرشور مردم در این رخداد سیاسی را خواستار شدند.

بطور قطع متفکران و نیروهای دلسوز نظام و مردم، رسانه‌ها، اصحاب قلم، نخبگان سیاسی، دانشمندان، عالمان دینی، صاحبان تریبون و اندیشه می‌توانند از هم اکنون و با برنامه درست و منطقی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در فضای مجازی و حضوری، آحاد جامعه را با روشنگری زمینه مشارکت در انتخابات و اهمیت حضور ورای برای تشکیل مجلسی قوی و توانمند و در تراز عظمت ملت ایران فراهم نمایند. لذا از آنجایی که کارکرد احزاب سیاسی، ارائه خط فکری و جریان سازی است انتشار اطلاعیه و بیانیه از سوی احزاب، اثر بخشی خوبی در افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد داشت مخصوصا که در بیانیه ها تضاری افکار نیز وجود داشته باشد و قدرت انتخاب آگاهانه مردم را بالا ببرد. دلسوزان مردم، خدمت گزاران و نیروهای ارزشی نیز باید از تمام ظرفیت‌های موجود نرم و سخت افزاری برای پرشور برگزار شدن انتخابات استفاده نمایند.بی شک حضور پرشور مردم در انتخابات تقویت کننده جایگاه مجلس شورای اسلامی است که عصاره ملت نامیده شده است. هرچقدر حضور مردم در انتخابات گسترده و با شکوه‌تر باشد به همان نسبت ضریب امنیت کشور در مقابل تهاجم‌ها و تحریم‌های دشمنان در مسائل اقتصادی و سیاسی بیشتر خواهد بود.امیدواریم ملت ایران که با وجود سختی‌ها و مشکلات همواره حضوری پرشور و حداکثری در انتخابات گذشته داشته و امنیت کشور را در دنیا به اوج رساندند در انتخابات پیش رو نیز مشارکتی پرشور در پای صندوق‌های اخذ رای داشته باشند.

حضور پرشور مردم در انتخابات بدون شک دارای دستاوردهایی مثل پاسخگوبودن مسئولان در برابر مردم، اصلاح و بهبودی شرایط کشور، چرخش نخبگان،افزایش احساس مسئولیت نظام در مقابل خواست‌های جامعه،افزایش آگاهی‌های سیاسی  اجتماعی ملت، ایجاد بستری مناسب برای رقابت تشکل‌های موجود در جامعه و در نهایت موجب خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات دشمنان می‌باشد.

مظفر حاجیان