زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده ولی فقیه امام جمعه اصفهان با بیان اینکه فردی که توان کار و اشتغال دارد نباید ذلت را بپذیرد، گفت: خود افراد باید خودکفا شوند و سایر افراد را نیز به اشتغال تشویق کنند و چه خوب است که افراد روحیه کارآفرینی داشته باشد.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، درجشن خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه امید است خودکفایی همچون گذشته به پیش رود، افزود: در کشور ایران کار بسیار فراوان است و می‌طلبد فردی برای راهنمایی افراد پیش قدم شود.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات به مددجویان به نوعی صدقه و فعالیتی دارای اجر است و سال جاری که سال تولید در نظر گرفته شده است، باید از تولید نیز حمایت شود.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها غده‌ای سرطانی هستند که در صورت نابود نشدن به پیش خواهند رفت، افزود: آمریکا، انگلیس و فرانسه در مرکز کشورهای اسلامی ناوگان جنگی بزرگ زمینی می‌خواهند که هر کشور اسلامی را با آن تهدید کنند، آنها اکتفا به غزه نخواهند کرد و پس از آن به سراغ سایر کشورها خواهند رفت؛ تابع آمریکا بودن یعنی ذلت و این ذلت را خداوند از مسلمانان نخواهد پذیرفت.

مددجویان کمیته امداد خوش‌حسابان بانک‌ها    

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها، مددجویان کمیته امداد هستند که معوقه ندارند و این موضوع به تعهد آنها باز می‌گردد و نوکری آنها را افتخار خود میدانیم.

وی گفت: خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها، مددجویان کمیته امداد هستند که معوقه ندارند و این موضوع به تعهد آنها باز می‌گردد و نوکری آنها را افتخار خود میدانیم.

 سید مرتضی بختیاری، درجشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد گفت: جشن امروز به منظور تجلیل از ۸۶۳۰ مددجوبرگزار شده است که دست به زانوی خود گرفته‌اند و عزتمندانه زندگی خود را اداره می‌کنند.

وی اضافه کرد: حمایت از مظلومان یکی از اقدامات کمیته امداد است و وظیفه اصلی این نهاد، شکوفایی استعدادها، مدد به حیات، کار و زندگی شرافتمندانه است که زندگی شرافتمندانه در سایه اشتغال و خودکفایی حاصل خواهد شد.

خودکفایی۱۰۰ هزارمددجوی کمیته امداد درکشور

وی با اشاره به اینکه مسیر کمیته امداد توانمندسازی است و این نهاد نسبت به سالمندان و بیماران صعب‌العلاج نیز وظیفه‌ای بر عهده دارد افزود:افرادی که یاور کمیته امداد در عرصه اشتغال هستند کار بزرگی انجام می‌دهند، در سال جاری خودکفایی ۱۰۰ هزارمددجویی که به خودکفایی رسیدند در سراسر کشور اعلام و از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند، اما پشتیبانی، بازاریابی و مشاوره برای آنها تداوم خواهد داشت.

وی با تاکید بر حمایت‌های دولت سیزدهم،از مددجویان و ارائه طرح اشتغالزا ادامه داد: در جلسات شورای عالی اشتغال که با حضور شخص رئیس جمهور تشکیل شد، تصویب شد کمیته امداد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند و ۵۰ درصد اشتغال‌های ایجاد شده برای افراد تحت حمایت و ۵۰ درصد دیگر برای افرادی که تحت حمایت این نهاد نیستند، اما جزو پنج دهک جامعه محسوب می‌شوند، باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان، ۱۸ هزار فرصت شغلی با ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و در سال ۱۴۰۱، ۲۹ هزار فرصت شغلی با ۱,۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد و در سال جاری برای استان اصفهان ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی با ۲,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سرانه اشتغال ۱۵۰ میلیون تومان است که اعتقاد داریم مبلغ کافی نیست، اضافه کرد: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار منتهی به درآمد باثبات هستیم که با ۱۵۰ میلیون تومان ایجاد نمی‌شود و برای افزایش سرانه تقاضا داشته‌ایم. ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند و یکی از راهبرهای قطعی این نهاد، ایجاد مشاغل خانگی است.

کمیته امداد، الگویی برای سایر کشورها است

استاندار اصفهان نیزبا بیان اینکه کمیته امداد، الگویی برای سایر کشورها است، گفت: کمیته امداد با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری توجه افراد به اطرافیان خود را بیشتر کرده است و افراد متوجه شدند که نسبت به اطرافیان خود حقوقی دارند و این موضوع به مردمی‌سازی خدمات کمک کرده است.

سیدرضا مرتضوی، کمیته امداد با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در کشور و استان، بسیاری از مردم را نسبت به همسایه‌ها و اطرافیان خود توجه مجدد داد و افراد متوجه شدند که نسبت به اطرافیان خود حقوقی دارند و این موضوع یکی از اقداماتی است که در راستای مردمی‌سازی خدمات کمیته امداد انجام شده است.

پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزا

دراین آئین همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: خانواده‌هایی از مددجویان کمیته امداد با همت بلند خود به سطحی از خودکفایی و استقلال مالی رسیدند که نه تنها نیازمند کمک های این نهاد نیستند، بلکه خود به کارآفرینانی تبدیل شدند و یاور دیگران هستند.

 کریم زارع، افزود: اشتغال و کارآفرینی یکی از محورهای مورد تاکید کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تأسیس بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی ۳۵ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال است، اضافه کرد: به‌منظور ایجاد، راه‌اندازی و پایدارسازی طرح‌های مددجویی، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

لزوم خودکفایی و اشتغال مددجویان

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان نیز گفت: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که در تعامل با نظام بانکی قدم بر می‌دارد و تمام تسهیلات ارائه شده به آنها اثربخش بوده است و دغدغه‌ای برای پیگیری آنها نداشته‌ایم.

فرشید ساعدی، افزود: با توجه به محدود بودن منابع بانکی، اثربخشی تسهیلات ارائه شده از مهم‌ترین اهداف است و اعداد و ارقام بیانگر انجام شدن وظایف به خوبی است.

زهرا نصیری