به گزارش خبرنگار ربیع،رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: در این آزمون، ۱۵۰ حافظ از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم با دیگر شرکت کنندگان از سراسر کشور به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام بصیرتی افزود: در این آزمون که در سالن دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، ۵۱ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۳ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۷۶ نفر در رشته حفظ کل حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این آزمون در ۸۶ حوزه آزمون در سطح کشور برگزار شد، بیان داشت: این مرحله شامل ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای بود.چهار مرحله آزمون کتبی و شفاهی در بخش‌های مختلف ترجمه، مفاهیم و حفظ، ترجمه و مفردات و تفسیر و علوم قرآنی از شرکت‌کنندگان به عمل می‌آید و در پایان پنج درجه تخصصی به ترتیب عناوین استاد حفظ قرآنی، حافظ ممتاز قرآنی، حافظ کل قرآن، حافظ ۲۰ جزء و حافظ ۱۰ جزء قرآن به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: مرحله دوم دوره هجدهم آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، بعد از اعلام نتایج مرحله اول این آزمون، به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

بصیرتی گفت: افرادی که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نمره قبولی کسب کنند، حائز دریافت پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم( درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) می شوند.

وی افزود: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهای اداری و سازمانی  برابر با افزایش و پرداخت حقوق همپایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

زهرا نصیری