زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مسئول بسیج ورزشکاران استان اصفهان در گفتگو باربیع درباره کنگره شهدا ورزشکار، گفت: کنگره شهدا ورزشکار از سوی سازمان بسیج ورزشکاران  چند سال قبل در مجموعه شهدای ورزشکاراصفهان برگزار شد و امسال نیز این کنگره برای ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان برگزارمی شود.

 سرهنگ وحید رجبی ، با اشاره به اینکه از ۵۲۰۰ شهید ورزشکار در کشور تعداد۱۲۰۰ شهید متعلق به استان اصفهان است افزود:درطول سال های قبل کنگره شهید ورزشکارغازی و زرین برگزار شد ماموریت اصلی بسیج ورزشکاران گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار و نشان دادن این اسوه‌های گذشت و ایثار به نسل جدید ورزش است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ورزش شهدای بسیاری دارد، برگزاری کنگره شهدای استان،را اتفاق مهم سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: باید نام این شهدا گرامی داشته شود تا الگوی دیگر ورزشکاران شوند، امروز امنیت، آرامش و آسایش را مرهون خون شهدا و جان‌فشانی ایثارگران هستیم، پس وظیفه داریم نام این عزیزان را گرامی بداریم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولین از ورزشکاران در کشور به‌ ویژه استان اصفهان، گفت: باید قهرمانان کشورمان را که با افتخار آفرینی باعث امید در جامعه می‌شوند، حمایت کنیم. ازمتولیان ومسئولان ورزش استان و کشورگله داریم چراکه حداقل‌های زندگی ورزشکاران ما از جمله شغل، مسکن باید فراهم شود تا وقتی ورزشکارروی سکو می‌رود، دغدغه‌ای نداشته باشد.

انتقال پیام و بیان حماسه شهدای ورزشکاربه نسل جوان هدف کنگره شهداست

وی با تاکید بر اینکه به هر میزان که شهدا را بشناسیم و بتوانیم با زبان هنر و ادبیات جذاب به مخاطب منتقل کنیم به همان میزان قادر خواهیم بود ارزشهای شهدا را منتشر کنیم افزود: انتقال پیام و بیان حماسه شهدای ورزشکار مهمترین هدف از برگزاری این کنگره است چرا که شهدای ورزشکار کسانی هستند که مدالشان پلاکشان شد امروز جامعه ما و جوانان ما قطعا خیلی بیشتر از گذشته نیاز دارند که این شهدا را بشناسند

مسئول بسیج ورزشکاران استان اصفهان اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر این امر داشتند تا دغدغه‌های ورزشکاران کمتر شود. ورزشکاران دغدغه‌های زیادی برای معیشت خود دارند.

رجبی درباره حمایت جامعه ورزش از ملت فلسطین گفت: ورزشکاران و قهرمان ایران اسلامی در مسابقات ورزشی با نمایندگان رژیم جعلی صهیونسیتی از مسابقه دادن خودداری می‌کنند. دلیل این کار آن است که ورزشکاران ایرانی و سایر کشورها حامی مردم مظلوم فلسطین بوده و این مسابقه ندادن و به میدان نرفتن به قدری برای این رژیم گران تمام شده که با لابی‌های مختلفشان در مجامع ورزشی دنیا دردسرهایی را برای ورزشکاران ما ایجاد کرده‌اند. اما با این حال پهلوانان کشور ما با سماجت مثال زدنی تلاش می‌کنند تا این رژیم جعلی به رسمیت شناخته نشود.

وی ادامه داد: اخبار ورزش قابل روتوش و تغییر نیست. این اخبار به سرعت با میلیون‌ها ببینده در جهان پخش می‌شود. به همین خاطر زمانی که حرکات ارزنده ورزشکاران ایرانی با نشان دادن فرهنگ ایرانی و اسلامی همراه است مورد انتقاد رسانه‌های غربی قرار می‌گیرد که همیشه دم از آزادی بیان و حقوق بشر می‌زنند.

زهرا نصیری