مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، یکی از مهمترین مخالفان ایران در دنیا آمریکا است که واقعیات نشان می‌دهد آمریکای اوباما از آمریکای بوش، و آمریکای ترامپ از آمریکای اوباما، و آمریکای این آقا از آمریکای ترامپ ضعیف‌تر است. امام خامنه ای ۱۵/۱/۱۴۰۲

شواهد و قرائن دنیای سیاست و حتی اقتصاد نشان می دهد آمریکای جنایتکار که دشمن اصلی ملت ایران است در سرازیری ضعف قرار گرفته است و در سال های اخیر روند ضعف و افول این دولت استکباری سرعت گرفته است و به لطف الهی و بیداری دنیای اسلام و مستضعفان جهان در آینده‌ای نه چندان دور فرو پاشی این کشور قطعی خواهد بود. نشانه‌های ضعف بزرگ استکبار جهانی در سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را مرور می کنیم:

مصادیق ضعف آمریکا

۱ – وجود دوقطبی شدید در آمریکا

دو قطبی ایجاد شده در انتخابات دو سه سال قبل آمریکا هنوز با شدت وجود دارد

۲ – ناتوانی در حل بحران رژیم صهیونیستی

آمریکا بحران رژیم صهیونیستی را نتوانسته حل کند، آمریکا اعلام کرده بود که قصد ایجاد جبهه متحد عربی بر ضدّ ایران را دارد اما امروز بر عکس آنچه می‌خواست اتفاق افتاده و ارتباطات مجموعه عربی با ایران رو به افزایش است.

۳ – عدم تاثیر فشار سیاسی و تحریم در مساله هسته‌ای

مصداق دوم آمریکا با فشار سیاسی و تحریم می‌خواست مسئله هسته‌ای را طبق برنامه خود پایان دهد اما نتوانست.

۴ – ناتوانی در اهداف جنگ اوکراین

 آمریکا جنگ اوکراین را راه انداخت اما این جنگ موجب فاصله افتادن میان این کشور با متحدان اروپایی‌اش شده که در واقع کتک جنگ را آنها می‌خورند اما سودش را آمریکا می‌برد.

۵ – عدم توفیق در حیاط خلوت خود

 آمریکا، آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند اما دولت‌های متعدد ضد آمریکایی در آنجا سر کار آمده‌اند.

۶- ناکامی در ونزوئلا

آمریکا می‌خواست ونزوئلا را زیر و رو کند و حتی برای آن رئیس‌جمهور جعلی با پول و سلاح و لشکر هم درست کردند اما ناکام ماند.

۷ – عدم توانایی پیشگیری از تضعیف دلار

تضعیف دلار آمریکا به شکلی که برخی کشورها در حال معامله با پول‌های ملی یکدیگر هستند.

 اینها مشت نمونه خرواری است مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند. این در حالی است که دشمنان جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته بارها این گزاره را مطرح کرده بودند که جمهوری اسلامی در مسیر براندازی و یا شکست قرار گرفته است، اما نگاهی به حوادث اخیر نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات و خواسته‌های دشمنان، انقلاب اسلامی روز به روز پویایی و قدرت بیشتری پیدا می‌کند و این جبهه ضد ایران است که در حال فروپاشی است از جمله اینکه آمریکابه هر ۲۰ عملیات جبهه مقاومت ۱ پاسخ داده است: فشار جبهه مقاومت علیه آمریکا در عراق و سوریه روز به روز در حال قدرت گرفتن است به گونه‌ای که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا برای توضیح در مورد این حملات به کمیسیون نیروهای مسلح سنا احضار شده بود، وی گفت که «در دوران «جو بایدن» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور، نیروهای ایران و هم‌پیمانان آن، ۸۳ بار نیروهای آمریکایی در سوریه را هدف حمله قرار داده‌اند و در مقابل نیروهای آمریکایی چهار عملیات گسترده علیه نیروهای وابسته به ایران انجام داده‌اند.» نکته مهم دیگر اینکه آمریکا در حال اخراج از منطقه است و بخوبی می داند که این قدرت منطقه‌ای ایران است که او را از ماندن در منطقه عاجز کرده است و بلاخره باید فرار را بر قرار ترجیح دهد و بیش از این خسارت اقتصادی و سیاسی نبیند چنانچه ساعت صفر خروج نیروهای آمریکایی از عراق و سوریه از ماه‌ها قبل آغاز شده و گروه‌های مقاومت در عراق تمرکز حملات خود را بر پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار و پایگاه «ویکتوری» در فرودگاه بغداد قرار داده‌اند. در سوریه نیز تجمع نیروهای آمریکا هدف حملات است. آری، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه باید به اتمام برسد که به اعتراف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در پاسخ به این پرسش که آیا زندگی فوق‌العاده‌ای دارد گفت: ما کشوری در حال شکست خوردن هستیم و فکر می‌کنم به صورت کامل شکست خواهیم خورد. ما کشوری رو به افول هستیم. این اصطلاح وحشتناک است. از طرفی وضعیت نابسامان رژیم صهیونیستی است که در آستانه سقوط قرار گرفته است. در این خصوص پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون به شبکه الجزیره اذعان داشت: ما نسبت به برخی تحولات اسرائیل نگران هستیم.

همچنین در روزهای اخیر و پس از توافقات ایران و عربستان و ارتباط کشورهای عربی با ایران، صهیونیست‌ها به شدت نگران شده‌اند. وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی احیای مناسبات ایران و عربستان را یک شکست برای سیاست خارجی اسرائیل دانسته و روزنامه “یدیعوت آحارانوت”در گزارشی نوشت که توافق ایران و عربستان به‌منزله فروریختن دیوار دفاعی منطقه‌ای است که اسرائیل می‌خواست برای خود بسازد.

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا هم به توافق ایران و عربستان واکنش نشان داده و گفته است: “ایالات متحده زمانی یک کشور حیاتی و مهم در جهان بود، اما مدیریت غالباً ناکارآمد رئیس‌جمهور در آمور بین‌المللی، آن را از بین برد.”

اینها همه گوی‌ای ضعف شدید آمریکا و اقتدار ملت ایران در مقابل دشمن استکباری است که روز به روز نیز بر آن افزوده می شود و پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود.

مقام معظم رهبری در سال گذشته سه ویژگی تغییر نظم نوین جهانی «انزوای ایالات متحده آمریکا»، «انتقال قدرت به آسیا» و «گسترش ایدئولوژی مقاومت و توسعه میدان‌های آن» را مطرح فرمودند، اکنون با مشاهده این استنادات که در هفته‌های اخیر در مقابل چشم همه جهانیان رخ داده و قابل درک است لازم است که ایمان بیاوریم به قدرت انقلاب اسلامی و پیروزی‌های بیشتری که به دست می‌آورد. دنیای استکبار بخوبی می داند که در مقابل ملت ایران به زانو در آمده و این شکست را باید بپذیرد و خود را بیشتر به زحمت نیندازد. که حافظ شیرازی گفت: «ای مگس حضرت (یا عرصه) سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری»!

مظفر حاجیان