زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در شهر خورزوق پروژه های سال جاری محله محور تعریف شده است تا تمامی شهروندان به نسبت یکسان از خدمات مدیریت شهری بهره مند شوند و در این بین نیز طرح هایی نیز که از سال های قبل در برخی محلات باقی مانده است به سرانجام و پایان برسد به نوعی هدف این است که محرومیت زدایی از همه محلات شهر خورزوق انجام شود.

 در شهر خورزوق که از توابع شهرستان برخوار به شمار میرود تاکنون ۳۶ هزار مترمربع توسعه فضای سبز صورت گرفته است،  که از این میزان ۱۹ هکتار فضای سبز سرانه داخل شهر است که در سال جاری با کاشت ۳.۶ هکتار قطعات حدود ۲۰ درصد به این سرانه افزوده می‌شود.

شهردار خورزوق درگفتگو با ربیع این شهر را نماد سفره قلمکاراستان اصفهان در منطقه و کشور عنوان کرد و به این موضوع اشاره داشت که درصد زیادی از سفره‌های قلمکار صادراتی از این شهر تأمین می‌شود، از این بیشتر نماد های این شهر به سفره قلمکاراختصاص داده شده است تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید داخلی گام هایی را برای ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان برداریم.

سید فضل‌الله هاشمی، به این موضوع اشاره داشت که علیرغم همه تنگنا های اقتصادی که در سال جاری وجود داشت اما بودجه سال ۴۰۱ شهرداری خورزوق که حدود ۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود به صورت کامل محقق شد.

سه لکه بافت ناکارآمد خوروزق تعیین تکلیف می شوند

وی از انجام ۵هزار مترمربع پیاده‌روسازی درشهر خورزوق خبر داد اما درباره تعیین تکلیف بافت فرسوده  وناکارآمد شهری گفت:از طریق مشاوره در حال برگزاری مناقصه هستیم، تا برای سه لکه بافت ناکارآمد که در طرح تفصیلی خوروزق،وجود داردبرنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد:طرح های نا کارآمد شهر خورزوق شامل اسلام‌آباد و دلیگان است  که برای سامان بخشی به این موضوع امسال بخشی از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری را برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری راختصاص داده ایم.

هاشمی،اجرای پروژه های شهری در سال جاری برای شهر خورزوق درراستای محله محوری عنوان کرد و هدف از این کار را بهره مندی تمامی محلات از خدمات شهری دانست .

انجام طرح های محله محور در خورزوق

 شهردار خورزوق با بیان اینکه این شهر چهار محله خورزوق، اسلام‌آباد، دلیگان و سیمرغ دارد، تصریح کرد: سعی کردیم برای هر محله پروژه تعریف کنیم و در طول سال تمام پروژه‌ها را عملیاتی کنیم که بعضی از آن‌ها اجرایی شده و مابقی در حال اجرا هستند .

هاشمی با اشاره به پروژه‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری خورزوق، اضافه کرد: آسفالت معابر خاکی سطح شهر با مشکلاتی مواجه بود، از این رو اولویت با اجرای آسفالت برای معابر خاکی سطح شهر بود که توانستیم سال جاری حدود ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر اجرا کنیم. همچنین ۲۶ هزار مترمربع جدول‌گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

شهردار خورزوق ادامه داد: خیابان طباطبایی، حافظ، تختی، ادامه خیابان ولایت فقیه، معبر کانال آب جنب خیابان ولایت فقیه، فرهنگ، فردوسی آسفالت و زیرسازی شده است، همچنین محور آرامستان دلیگان به طول ۱۳۵۰ متر خیابان‌سازی شده و آسفالت آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های حاشیه خیابان در بلوار سردار سلیمانی اجرایی شده تا به لحاظ ترافیکی و ایمنی به این خیابان کمک کند، اضافه کرد: به واسطه خیابان‌هایی که در سطح شهر اجرا شد، سرانه فضای سبز شهر خورزوق افزایش یافت.

وی ازطرح روشنایی‌ بلوار ولیعصر در راستای پیشگیری از حوادث خبر داد و گفت:  در سطح شهر حدود ۱۵ هزار متر طول شبکه لوله‌گذاری فضای سبز انجام شد، همچنین کاشت درخت در سطح شهر تا پایان فروردین‌ماه تکمیل می گردد که در این زمینه  درسال جاری بیش از ۵ هزار اصله درخت در سطح شهر کاشته شده است.

پایان ساخت زورخانه شهدای خورزوق تا اردیبهشت ماه

هاشمی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در شهر، افزود: زورخانه شهدای خورزوق (مجموعه فرهنگی شهید زارع) نیز در حال تکمیل است و امیدواریم در اردیبهشت‌ماه سال آینده این زورخانه را افتتاح کنیم ون تقریباً تکمیل است.

وی افزود: محوطه‌سازی و زمین باغ بانوان شهر خورزوق تکمیل شده است اما بخش اداری آن تا اردیبهشت و خردادماه تکمیل خواهد شد، از این رو امیدواریم بهار و تابستان سال آینده بانوان از این باغ استفاده کنند.

رشد ۵۸ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری خورزوق نسبت به سال گذشته

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر خورزوق با بیان اینکه اولویت شهرداری شهر خورزوق، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر است افزود:بودجه سال آینده شهرداری به صورت محله‌محور و با توجه به نیازهای شهر خورزوق در نظر گرفته شده است.

 علی فتحی گفت: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری خورزوق نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است که با همت شهرداری این بودجه محقق خواهد شد.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شهر خورزوق به صورت کامل محقق شده که ناشی از زحمات مجموعه شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر خورزوق با اشاره به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، افزود:بودجه سال آینده شهرداری به مبلغ ۸۷ میلیارد تومان تصویب شد که از این بودجه حدود ۳۱ درصد صرف هزینه‌های جاری و ۶۹ درصد صرف هزینه‌های عمرانی خواهد شد.

زهرا نصیری