به گزارش خبرنگار بیع،اما با ورود شهردار جدید این شهر پیگیری ها برای حل نبود مرکز درمانی در شهر بهارستان اصفهان تا بدان جا پیش رفته است، که شهرداری زمینی را  در بازار شهر بهارستان آماده کرده  که  اگر شرکت عمران زمینی به ازاء آن برای انتقال بازار تعیین کند، شهرداری یک ماهه بازار را منتقل خواهد کرد تا اقدامات لازم برای ساخت بیمارستان انجام شود. همچنین بنا به گفته شهردار بهارستان نقشه های ساخت بیمارستان دراین شهر آماده شده است اما سفت کاری آن با سازمان عمران بهارستان و بعد تامین بودجه  آن با سازمان برنامه و بودجه است که باید هرکدام به سهم خود به میدان بیایند.

به گفته محمد شبانی شهردار بهارستان،  تا مهیا شدن شرایط ساخت بیمارستان در شهر بهارستان با کمک خیران  ویکی از پزشکان حاذق شهر قرار است یک درمانگاه برای بیماران مبتلا به صرع  ساخته شود که اقدامات آن درحال انجام است.

مشکلاتی که در شهر بهارستان وجود دارد به گفته شهردار این شهر در شان مردم این شهر نیست و باید با تلاش همه مسئولان این مشکلات مرتفع شود.

شهرداربهارستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ربیع درباره نبود آرامستان دراین شهر گفت: برای ساخت آرامستان  باید ۲۳ استعلام انجام می‌شد که تاکنون ۲۱ استعلام مثبت ازنهادهای مختلف گرفته شده و موافقت محیط زیست هم انجام شده است.اما ۲ استعلام‌‌ جواب منفی دارد که تلاش می کنیم مشکل را با پیگیری حل کنیم. با حل شدن این دو استعلام تقریبا زمین برای احداث آماده است.

محمد شبانی، که ازآبانماه سال۱۴۰۰ با انتخاب استانداراصفهان سکان داری شهربهارستان را در دست گرفته است دو مدیریتی بودن را مساله ای  گریبان‌گیر برای این شهر عنوان کرد و گفت: سازمان عمران شهری و شهرداری بهارستان در سالهای گذشته بر سر بسیاری از مسائل اختلاف نظر داشتند و این موضوع مردم را اذیت کرده است.  البته دو مدیریتی بودن در شهر بهارستان می‌توانست مثبت باشد و اتفاقات خوبی را رقم بزند. در حال حاضر ارتباط ما با شرکت عمران نزدیک شده و با مدیریت جدید صحبت های خوبی شده است و امیدواریم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

شهرداری  آمادگی کامل برای تحویل فاز ۲ و ۳ شهر بهارستان را دارد

وی  در خصوص مشکلات فاز ۲ و ۳ در شهر بهارستان و بلاتکلیفی مردم توضیح داد: فقط فاز یک شهربهارستان آن هم به صورت ناقص به شهرداری بهارستان تحویل شده است. شهرداری اعلام آمادگی می‌کند که در صورت تحویل کامل فاز ۲ و ۳  به شهرداری،  در عرض دوسال  ارائه کامل خدمات شهری انجام شود.

شبانی تاکید کرد: شهرداری به شرط تحویل کامل فاز دو و سه و یا تعیین قیمت کارشناسی زمین وتحویل زمین حاضر به تحویل این فازهاست. در گذشته تحویل ناقصی انجام شده و ما دیگر این مدل تحویل و یا فریز کردن زمین را قبول نداریم. در مورد فاز یک هنوز مشکلاتی وجود دارد. اگر اراده ای از سمت سازمان عمران  برای تحویل باشد، ما آمادگی کامل برای خدمت رسانی داریم. در نامه نگاری به استاندار اعلام آمادگی کردیم که در عرض دو سال اصلاح  معابر و فضای سبز و آسفالت و زیبا سازی را انجام دهیم. طبق قانون شهرهای جدید، ساخت شهر بر عهده ی شرکت عمران است و بعد از تجهیز برای اجرای خدمات باید تحویل شهرداری شود. در نامه به استاندار به صراحت اعلام کردم در صورت تحویل کامل حاضر به گرفتن فاز ۲ و ۳ هستیم.

شبانی راه حل مشکلات بهارستان را تقسیم وظایف شرکت عمران بهارستان و شهرداری عنوان کرد و گفت: باید بین ما و شرکت عمران این ذهنیت تغییر کند و تقسیم کار به صورت جدی انجام شود، تا بتوان مشکلات را در شهر بهارستان حل کرد.

وی شهر بهارستان را ده بزرگی نامید که  امکانات آن زیبنده مردم این شهر نیست و گفت: سیستم شهرسازی در شهر بهارستان و بروکراسی اداری اذیت کننده آن یکی از مشکلات مردم است، لذا سیستم شهرسازی و نرم‌افزار جدیدی برای خدمت رسانی به مردم تعریف شده که در بهار رقم خواهد خورد.

چشم روشنی عیدانه شهردار بهارستان به مردم؛تعیین تکلیف شهرهای سروستان و نهالستان، زمین های مرغ و جهاد کشاورزی دربهارستان اصفهان

شبانی، به اجرای طرح های  مشاوره ای برای حل شدن برخی از مشکلات شهر بهارستان اشاره کرد و گفت: قسمت غرب جاده خلیج فارس به وسعت ۱۱۷ در طرح جامع بهارستان سبز دیده شده اما در توان شهرداری برای اجرای این طرح نیست. طبق قانون تفکیک اراضی شهرداری تلاش می‌کند تا این زمین ها تعیین تکلیف شود و این ورودی که از سمت شیراز ورودی بسیار نامناسبی است با همکاری مردم تملک و با تهاتر با مردم در طرح های همکاری به نتیجه مطلوب برسد.

وی تاکید کرد: تعیین تکلیف زمین های مرغ  یکی دیگر ازطرح‌های مشاوره شهرداری است. این زمین ها برای کشاورزی مناسب نیست و آب نامناسبی‌ هم دارد، در شورای اداری استان  که در شهر بهارستان برگزار شد این مشکل مطرح و  پهنه بندی آن انجام شده و در آینده نزدیک به اجرا در خواهد آمد.

وی درباره تعیین تکلیف زمینهای جهاد کشاورزی نیز با کمک استاندار و معاون امور عمرانی دفتر فنی استانداری بعد از  ۲۸ سال خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این زمین ها توسط اعضای جهاد  که چندین سال است خریداری شده  تفکیک و ساخت و ساز می شود. همچنین شهرهای سروستان و نهالستان نیز با کمک دادستان اصفهان در شورای حقوق بیت المال به نتیجه رسید و اتفاقات مثبتی برای ساکنان و مالکان آنها خواهد افتاد.

او همچنین به برگزاری بزرگترین جشنواره شهر فرهنگ در حوزه فرهنگ و حقوق شهروندی در بهارستان اشاره کرد که در این جشنواره ساخت‌ها و اتفاقات در حوزه شهروندی که در شهرهای دیگر افتاده را در اختیار شهروندان قرار میدهد. ۷۰۰ اثر در این جشنواره داوری شده و اتفاق بسیار مناسبی برای شهر بهارستان خواهد بود.

شبانی در ادامه به سراغ بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ رفت و گفت:بودجه سال قبل،  ۱۸۲ میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه بودجه به ۳۲۱ میلیارد رسیده است. ۴۵ درصد بودجه جاری و ۵۵ درصد آن نیز عمرانی است که  در سال ۱۴۰۲ با اصلاح بودجه اتفاقات بهتری در شهر بهارستان رقم خواهد.

آب منطقه‌ای هنوز زهکش های بلوارخلیج فارس بهارستان را انجام نداده است

وی در خصوص مشکلات آبگرفتگی در بارندگی های اخیر در جاده خلیج فارس به خبرنگار ربیع گفت: مسئولیت این بلوار با اداره کل حمل و نقل جاده ای است و  شهرداری فقط برای کمک وارد این ماجرا شد. البته آبی از شهر بهارستان وارد این بلوار نشده و منشاهای دیگری داشت. متاسفانه ۱۵سال محل عبور آبها دراین بلوار زه کشی و لایروبی نشده بود. بعد از بارندگی و بروز مشکل مسئولان متوجه اتفاقات رخ داده شدند.  قرار شده است آب منطقه‌ای  زهکشی را انجام دهد و لایروبی هم توسط ما انجام شد.

شبانی، درباره صادر نشدن مجوز برای فرمانداری و یا بخشداری برای شهر بهارستان و طولانی شدن این مساله گفت: فرماندار اصفهان در حال پیگیری برای دریافت مجوز برای فرمانداری بهارستان است، اما در وزارت کشور مساله به تعویق می افتد. دکترشیخی نماینده اصفهان هم  با ارسال نامه به وزیر کشور خواستار بیان دلایل تعویق بودند، اما کار در حال پیگیری است.

وی همچنین درباره  مشکل حمل و نقل عمومی و انتظار طولانی مدت مسافران  در ایستگاه اتوبوس به مدت یک ساعت و ۱۲ دقیقه گفت: امروز این مدت به ۱۰ دقیقه رسیده است و باید به زیر پنج دقیقه برسد. ۳۰ عدد اتوبوس به کمک دولت خریداری شده که ۷۵ درصد بودجه را دولت تقبل کرده، ۱۵۵ میلیارد تومان هزینه خرید اتوبوس‌ها شده که ۱۰۴ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است.

شهردار بهارستان گفت:خیابان الفت و ترافیک بالای آن مشکل دیگراین شهربود که تعریض  آن در مدت زمان ۵۰روزه  انجام شد وی خرید یک دستگاه کشنده فوتون، دو  تراکتور ونصب سطل زباله دفنی  را ازدیگربرنامه های مدیریت شهری عنوان کرد.

پروژه مترو بهارستان۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شبانی، در باره  متروی بهارستان به خبرنگارربیع گفت:پروژه مترو در گذشته دچار کمبود نقدینگی شد، در حال حاضر مراحل اجرایی آن با مجموعه شرکت عمران است و امید است با فعالیت‌های انجام شده در آینده نزدیک اتفاقات خوبی بیفتد.

در حال حاضر تونل‌ها آماده است، ریل‌ها خریداری شده و ایستگاه آن در حال ساخت است، با این حال به تأسیسات الکترونیکی و هزینه‌های آماده‌سازی نیاز دارد.

این مقام مسئول افزود: به گفته مدیران شرکت عمران بهارستان این پروژه حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر با مشکل کمبود نقدینگی مواجه است؛ معتقدیم که اعتبار پروژه متروی بهارستان از بودجه شهر بیشتر است و لازم است در بودجه دولت به عنوان یک پروژه ملی دیده شود.

وی در مورد عدم نصب المان ها و مبلمان شهری جدید به خبرنگار کیمیای وطن پاسخ داد:به دلیل تورم بیشتر مناقصات و مزایده های شهرداری که برای نصب المان های جدید در شهربهارستان اصفهان معلق گردید.

زهرا نصیری