به گزارش پایگاه خبری ربیع، ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان چند ماه زودتر از ستاد سفر استان تشکیل شد، در این راستا به‌منظور آماده‌سازی شهر برای نوروز، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در حوزه عمرانی، فرهنگی و تبلیغاتی تدارک دیده شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به خدمات ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: سیاست دولت تشویق مردم به سفر در تعطیلات نوروز است، در این راستا پلیس راهور معتقد است که امسال سفرهای نوروزی بیش از سال‌های قبل خواهد شد، بنابراین امیدواریم مردم از فرصت تعطیلات برای تجدید روحیه استفاده کنند.

علی قاسم‌زاده، با بیان اینکه اصفهان یکی از مقاصد اصلی سفر مسافران نوروزی است پس باید آمادگی خود را بیشتر کنیم، تصریح کرد: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان چند ماه زودتر از ستاد سفر استان تشکیل شد، در این راستا کمیته‌ها شکل گرفته و به‌منظور آماده سازی شهر برای نوروز برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در حوزه عمرانی، فرهنگی و تبلیغاتی تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: شهرداری اصفهان با مهندسی تبلیغات، شهر را در نوروز که با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد، پوشش می‌دهد اما ادعایی نداریم که بتوانیم انتظار تمام دغدغه‌مندان را تأمین کنیم.تبلیغات هم آستانه تأثیری دارد و ممکن است حتی از جایی به بعد اثر منفی نیز داشته باشد، بنابراین اگر در نوروز بخواهیم شهر را مملو از پیام‌های تبلیغاتی کنیم، نتیجه خنثی خواهد داشت، زیرا حواس پنج‌گانه مردم تا حدی تحت تأثیر محرک محیط قرار دارد و اگر تبلیغات متنوع باشد، به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه تیم نخبگان شهرداری و اتاق‌های فکر، بر اساس فهم خود از تبلیغات و کار فرهنگی، مهندسی فرهنگی می‌کنند و محصولات خوبی نیز تولید می‌شود گفت: به تمام دستگاه‌ها و نهادها اعلام شده که شهرداری در حد بضاعت خود آماده است تا در حوزه فرهنگی و اجتماعی به میدان بیاید، اگر نهادها در حوزه فرهنگی اقدام و ایده‌ای دارند برای اجرای آن در شهر کمک خواهیم کرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ما نمی‌توانیم وعده بدهیم که تمام ایده‌آل‌ها را محقق می‌کنیم، البته حضور شهرداری در پشتیبانی، طراحی و اجرا پررنگ است مانند همیشه که شهرداری در صحنه بوده است، افزود: ادعای ما این است که در حد بضاعت حضور پیدا کنیم البته سعی می‌کنیم فعالیتی عالمانه، تخصصی و مبتنی بر نگاه درست فرهنگی و تبلیغاتی انجام دهیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: با تلنگری که شورای اسلامی شهر برای آماده‌سازی باغ فدک از اواسط سال به شهرداری زد، این همراهی و همگامی شورا و شهرداری مؤثر واقع شد، بر این اساس امسال مهیاتر از سال قبل به استقبال نوروز می‌رویم که نشانه آن آمادگی باغ فدک برای استقبال از مسافران نوروزی است.