به گزارش خبرنگار ربیع، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ۵۰ درصد از شبکه‌های فرسوده و قدیمی برق پنج شهرستان استان اصفهان با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی و نوسازی شده است.

مهرداد دادخواه در گفتگو با خبرنگار ربیع، گفت: این کار در قالب کابل‌های خودنگهدار مشکی رنگ که در شهرستان‌های اصفهان، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه قابل رویت برای مردم، امسال انجام شده است. پایداری شبکه، کاهش خاموشی و اتلاف برق از مزایای بازسازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده برق است

وی با اشاره به اینکه  حدود ۵۰۰ کیلومتر از این شبکه‌ها امسال اصلاح ساختار شده است افزود:اصلاح ساختار حدود هفت هزار کیلومتر از شبکه‌های فرسوده هم در سال‌های گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث هوشمند سازی و اصلاح ساختار های قدیمی و فرسوده اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: سامانه سپهر که همان سامانه پردازش هوشمند به روز رسانی شبکه است در زمینه هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه به مناست دهه مبارک فجردر شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افتتاح شد.

دادخواه در خصوص سامانه سپهر توضیح داد: در این سامانه کلیه اطلاعات مشترکین را بصورت مکانیزه در قالب نرم افزارهای جی آی اس و یا نرم افزارهای اطلاعات مکانی  در اختیار داریم که با استفاده از این نرم افزار در قالب بهره برداری و خدمات مشترکین به روز رسانی قبوض و اطلاع رسانی خاموشی ها استفاده می شود.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: سامانه سپهر، کلیه تغییراتی که در شبکه و یا در قالب حادثه و یا مانور در شبکه رخ دهد اطلاعات مشترکان را به‌صورت هوشمند به روز رسانی می‌کند و به صورت زیرساخت در اختیار سایر واحدهای شرکت از جمله بهره برداری و مشترکان قرار می‌دهد.

وی گفت : در قالب اتوماسیون شبکه  بیش از۳۱ میلیارد تومان ، ۱۶ میلیارد تومان برای افزایش قدرت مانور شبکه، ۱۲۳ میلیارد تومان در راستای بازسازی و نوسازی شبکه، ۱۳۴ میلیارد تومان در زمینه تامین برق مشترکان جدید، ۱۵ میلیارد تومان برای تامین روشنایی های جدید و ۱۵ میلیارد تومان هم برای مدیریت بار و مکانیزاسیون شبکه برای خاموشی ها و کنترل و مدیریت پیک بار هزینه شده است.

زهرا نصیری