به گزارش خبرنگار ربیع، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این نمایشگاه بیش از شش ماه طول کشید؛ به دنبال آن بودیم که این نمایشگاه درخور این هنر صنعت باشد. بیش از ۱۱ استان در فضای نمایشگاهی بیش از شش هزار متر حضور دارند. همچنین نمایشگاه مجازی فرش دستباف به مدت سه ماه دائم خواهد بود.

احمدرضا طحانیان گفت: سعی کردیم نمایشگاه را به سمت رویداد محوری ببریم. این رویدادها در راستای فرهنگ‌سازی برگزار می‌شود. به‌رغم مشکلاتی که با کاهش صادرات فرش دستباف به وجود آمده، باید توجه داشت جایگاه فرش دستباف در بین مردم نیز کاهش یافته است. بنابراین نیازمند آشتی دادن مردم با هنر فرش دستباف هستیم.

طحانیان افزود: این نمایشگاه، ویترینی برای صنعت فرش کشور بوده و امید است بتواند ارتباط بین تولیدکننده و خریدار را بهبود دهد. این نمایشگاه به مدت شش روز از پنجم تا دهم بهمن‌ماه و با بیش از شش رویداد جانبی در نمایشگاه و همزمان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی برای ارتباطات بین‌الملل می‌تواند مؤثر باشد. برای گروه‌های تجاری از روسیه و بلاروس، همچنین کنسولگری‌های مختلف اطلاع‌رسانی لازم برای این نمایشگاه انجام شده است.

زهرا نصیری