به گزارش خبرنگارربیع،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی در نشست هم اندیشی در خصوص جشن‌های میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی ارادت ویژه‌ای به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها داشت و مردم و هیئات مذهبی استان نیز در سالگرد آن قهرمان جهانی، برنامه‌های متعدد و متنوعی را برگزار می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با امیدآفرینی، اظهار کرد: شادی و نشاط همراه با معنویت باید محور برنامه‌های مذهبی پیش رو به ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها باشد و این مناسبت مقدمه‌ای برای انجام حرکت‌های مؤثر و پیشران شادی آفرین در سطح شهر و استان است.


وی افزود: متاسفانه چون ما ظرفیت‌ها و فضاهای شادی را رها کرده‌ایم، دشمن به همان سمتی که می‌خواسته فضا را سوق داده است و جوانان پاک طینت و سرشت را آدرس غلط و اشتباه داده است؛ بنابراین ضروری است در این عرصه حضور جدی و اثربخشی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام فوقی تاکید کرد: می توانیم شروع حرکت‌های شادی آفرین را با میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها داشته باشیم و علاوه بر راهپیمایی، تجمعی صورت بگیرد که برنامه‌های شادی‌‌آفرین و نشاط‌آفرین به صورت خلاق و جوان پسند داشته باشد.
وی به ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی در تعظیم شعائر دینی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌هایی که هیئات مذهبی انجام می‌دهند کاملاً مردمی است ولی برای برقراری نسبت قوی‌تر بین تشکل‌های دینی مردمی با دستگاه‌ها و نهادهای اداری، نیاز به هماهنگی‌های بیشتر است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین مدافع ولایت بودند و برای میلاد آن الگوی پاکی و مهربانی و ولایتمداری، باید همه تشکل‌ها و نهادها به میدان بیایند و کمک کنند تا حرکتی اتحادآفرین، امیدآفرین و مردمی با تکیه بر محتوای غنی رقم بخورد.
در این نشست مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان، مدیرکل ارتباطات و مشاور هیئات مذهبی شهرداری اصفهان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در اصفهان، مسئول سازمان بسیج مداحان استان و جمعی از فعالان فرهنگی مذهبی پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را بیان نمودند.
‌در پایان مقرر شد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، علاوه بر برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ی قبلی هیئات مذهبی، تشکل‌های فرهنگی و نهادها، یک برنامه به صورت شاخص در شهر اصفهان با محوریت شورای هیئات مذهبی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

پریسا خاکبازان